Una assistència primària consensuada, objectiu de Marea Blanca Sant Cugat

La plataforma vol crear un espai de debat entre els usuaris, els professionals sanitaris i les administracions per fomentar una millora de l'assistència primària

Marea Blanca Sant Cugat ha explicat que vol implementar en el municipi un nou "òrgan de participació ciutadana relacionat amb la salut" amb l'objectiu de poder informar a la població i poder escollir consensuadament els aspectes fonamentals amb la intenció que es tradueixin accions de millora de la relació entre els professionals sanitaris i els mateixos usuaris. Així doncs, en roda de premsa el dimarts 6 d'abril al Parc de Can Vernet, la plataforma ha explicat la seva proposta de participació, una proposta que presentaran a l'Ajuntament de Sant Cugat en les pròximes setmanes i amb la qual pretenen una simbiosi entre els usuaris i els professionals sanitaris.

Així ho ha indicat Asun Reyes, membre de Marea Blanca Sant Cugat: "Volem iniciar una campanya per aconseguir un òrgan de participació ciutadana a Sant Cugat perquè cal la participació dels professionals i de la ciutadania en la gestió de l'assistència sanitària. És important tenir informació activa des del moment que es produeixen canvis i la ciutadania ha de poder estar involucrada. Tot i que és una reivindicació de fa temps, la pandèmia ha fet evident que és molt important crear aquest òrgan de participació".

La plataforma ha assenyalat que van començar a treballar en el mes de juliol del 2020 i, durant el novembre, van tenir una reunió amb la regidoria de Salut de l'Ajuntament, Gemma Aristoy, amb l'objectiu que els professionals, la ciutadania i les administracions es puguessin reunir. Tanmateix, des de la plataforma comenten que no van tenir una bona resposta.

És per això que Cruz Molina ha explicat la importància de crear aquest òrgan de participació: "La participació és un dret i un instrument democràtic i ha de ser un mecanisme de transparència. La població necessita informació clara i real de tot el que passa al sistema sanitari. A més, la societat civil ha de poder participar en la presa de decisions, a partir d'informació de totes les parts implicades (usuaris, professionals i servei de salut) i ha de ser una participació consensuada. Finalment, la participació té uns beneficis en la salut i millora la relació entre professionals i usuaris i augmenta la confiança dels usuaris amb el sistema de salut".

En resum, des de Marea Blanca de Sant Cugat es vol crear una acció transformadora de la ciutat, que faci arribar una informació intel·ligent i d'actualitat als usuaris i que els permeti conèixer quin és el funcionament dels CAPs, com estan organitzats en el seu interior i amb els hospitals de referència. Amb tot, un òrgan actiu i àgil del qual es derivin accions de millora entre els professionals i els usuaris.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem