La Casa de Cultura de Sant Cugat portarà el nom d'Arcadi Oliveres

L'alcalde, Josep Maria Vallès, anuncia que el canvi es farà efectiu al voltant del 27 de novembre, coincidint amb el que hauria estat el 81è aniversari del pacifista santcugatenc

L'Ajuntament de Sant Cugat dedicarà la Casa de Cultura a l'economista i activista per la pau Arcadi Oliveres. Així ho ha anunciat l'alcalde, Josep Maria Vallès, durant la inauguració de la 41a edició del Curs d'Estiu de la Universitat Internacional de la Pau (Unipau), aquest dijous 2 de juliol.

Més info: L'Unipau inaugura el Curs d'Estiu alertant del "nou paradigma bel·licista"

Segons ha explicat Vallès, el canvi de nom es farà efectiu al voltant del 27 de novembre, data en què Oliveres hauria complert 81 anys. L'alcalde ha qualificat la decisió de "bona notícia per Sant Cugat i per al país" i ha explicat que respon a una proposta traslladada per la Unipau fa uns mesos.

Arcadi Oliveres, mort l'any 2021 als 75 anys a causa d'un càncer, va ser una de les figures més destacades del pacifisme i la justícia social a Catalunya. Professor d'Economia a la Universitat de Barcelona, va presidir la Universitat Internacional de la Pau i també va ser president de Justícia i Pau, a més de participar durant dècades en nombroses iniciatives en defensa dels drets humans, la democràcia i la cultura de la pau.

Estretament vinculat a Sant Cugat, Oliveres va rebre el Premi Extraordinari Ciutat de Sant Cugat l'any 2009 i, després de la seva mort, el consistori va nomenar-lo fill predilecte de la ciutat, un reconeixement a la seva trajectòria cívica i al seu compromís amb la pau. L'anunci s'ha fet precisament en el marc del Curs d'Estiu de la Unipau, entitat que Oliveres va presidir i amb la qual va mantenir una estreta vinculació fins als darrers anys de la seva vida.

Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem