Els casals, una alternativa saludable a les pantalles

Els casals són una opció excel·lent per als nens i joves que busquen activitats saludables i de lleure i desconnectar durant uns dies de les pantalles electròniques

A Sant Cugat, com a la resta de Catalunya, els nens conviuen amb les pantalles que tenen al seu abast de manera habitual. Miren la televisió, juguen a videojocs i s’entretenen amb el telèfon mòbil, les tauletes o l’ordinador.

 Sandra Ceballos (MEG Catalunya): "Són una manera de desconnectar i gaudir de la realitat i del que tenim a prop"

En aquest context, els casals d’estiu es presenten com una bombolla a aquest consum electrònic. “Els casals d’estiu són una manera de desconnectar i de gaudir de la realitat i del que tenim a prop”, segons assegura Sandra Ceballos, Coordinadora de relacions a de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya. “En aquests espais-afegeix- els nens i joves aprenen, experimenten i s’alliberen de les presses, la tecnologia i les pantalles. Amb tot, amb això no vol dir Ceballos que les pantalles no puguin ser molt bones en determinades circumstàncies. “Ens ajuden moltes vegades i amb un bon ús són una bona eina”, ha matisat Ceballos.

 Regina Anadón (Club Muntanyenc Sant Cugat): "Els casals permeten als infants socialitzar-se cara a cara de manera presencial".

D’altra banda, des del Club Muntanyenc Sant Cugat, Regina Anadón, del Club Muntanyenc Sant Cugat, explica que volen potenciar les relacions personals dels infants en els casals d’estiu. “Almenys que els mesos d’estiu puguin desconnectar i gaudir de la natura i potenciar les relacions socials “cara a cara de manera presencial”. A més a més, Anadón explica que durant el curs escolar, a l’esplai els monitors treballen perquè els infants i joves “s’enganxin menys a les tecnologies”. 

El mètode 3C per reduir el consum de pantalles

L’experta Rocha-Hidalgo recomana seguir el mètode de les 3 C’s per reduir el consum de les pantalles. La primera C va referència al nen (Children) i als seus interessos o  al seu estat d’ànim. La segona C té a veure amb contingut (“Content”). Aquí cal preguntar-se per si és adequat o no per a ell. La tercera C es refereix al context. Aquí, es tracta de dialogar al voltant del contingut amb el nen.

 
Comentaris

Destaquem