Els nens amb altes capacitats són un grup molt variat, cadascun té unes peculiaritats però comparteixen alguns trets comuns, com el gran potencial intel·lectual i una capacitat destacable a l’hora de produir idees noves i originals.
En els primers mesos de vida, poden ser bebès molt demandants, hàbils, “desperts”, capaços de dir la primera paraula amb intenció amb sis mesos de vida. Són grans comunicadors, transmeten les seves idees de forma elaborada, utilitzant el llenguatge de forma eficaç.
Són nens hipersensibles, amb baixa tolerància a la frustració, autoexigents, empàtics i amb gran sentit de la justícia. Ja de ben petits, es pregunten sobre temes existencials, com la mort. Mostren una gran capacitat i disposició per a l’aprenentatge, són molt curiosos, pregunten constantment, són capaços de qüestionar-se coses inusuals i fer deduccions complexes. Són nens que tenen una gran capacitat en la resolució de problemes.
Són nens que necessiten aportar novetat i complexitat a les seves activitats per mantenir-se motivats, tasques que fan de forma perfeccionista i persistent, sempre que siguin objecte del seu interès.
Els nens i nenes amb altes capacitats viuen i necessiten viure l’educació com un repte però, en algunes ocasions això no passa i ens podem trobar que, si el nen no ha estat identificat a temps, es pugui confondre amb un nen molest, disruptor i inclús problemàtic.
A Catalunya, el curs 14-15, es van detectar el 0,01% dels casos d’altes capacitats previstos entre la població escolar d’ensenyament obligatori (font. MEC). Centre Despierta Sant Cugat treballa perquè això canviï. Perquè tots els nens i nenes tenen dret que es cobreixin les seves necessitats.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok