De Sant Cugat a Sant Medir, el Turó de la Magarola i Barcelona

Un recorregut exigent si es fa sencer, però fàcilment adaptable a la nostra condició física si fem només un tram

Collserola és l’entorn perfecte per a la pràctica del ‘running‘. La gran diferència amb els circuits urbans, i potser també el gran atractiu, és que són més agradables pel seu entorn, i sovint també més tècnics. Un bon recorregut per a aquells que volen iniciar-se en aquest esport és arribar fins a l’ermita de Sant Medir. El camí és molt senzill. Després de recórrer el camí de Can Borrell arribem al restaurant. Allà trobarem el camí que ens indica la direcció a Sant Medir. Cal tenir en compte que, a diferència del camí de Can Borrell, que és força planer, arribar fins a Sant Medir suposa un esforç major perquè hi ha trams de petites pujades.

Pels més atrevits, en comptes de tornar a Sant Cugat poden seguir pel sender GR-6, que continua fins a Barcelona. El GR-6 és el camí que uneix Barcelona amb Montserrat, sortint des del Parc del Laberint d’Horta. També està molt ben indicat, ja que només haurem de seguir les marques del GR-6 i les fletxes grogues del camí de Sant Jaume. En qualsevol cas no està de més indicar que el camí es creua amb el GR-92, des del qual es pot pujar al Turó de la Magarola. Des del Turó de la Magarola hi ha unes vistes fantàstiques de la ciutat de Barcelona. La resta tot és baixada. Per tornar, el millor és agafar el metro a l’estació de Mundet.

Fitxa tècnica

Mitjà de transport: A peu i tren