Dos locals comercials es queden 15 dies sense connexió wifi i línia telefònica

Un camió de les escombraries va tibar dels cables destrossant la caixa de fibra òptica

Tot-Bo i The Black Dog són els dos establiments comercials que han estat treballant durant dues setmanes sense connexió wifi ni línia telefònica. El passat 27 de juliol, un camió de les escombraries va tibar d'uns cables "de fibra òptica" trencant així la caixa de distribució de fibra situada a una cantonada de la rambla de Can Mora a Sant Cugat fet que com a conseqüència va tallar l'internet i la línia telefònica dels dos establiments. Segons han explicat des de The Black Dog, una botiga d'animals i un dels comerços afectats, el vehicle "ni tan sols es va aturar". El dependent de Tot-Bo, present en moment dels fets, va fer una fotografia a la matrícula del camió. 

Caixa de distribució a la cantonada de la rambla de Can Mora FOTO: Sara Solache

Caixa de distribució a la cantonada de la rambla de Can Mora FOTO: Sara Solache


Tal com declara una de les treballadores de The Black Dog, la caixa de distribució "va quedar completament esmicolada per terra" i els cables "penjant a la via pública". En el moment dels fets, els empleats es van posar en contacte amb diferents administracions, entre les quals s'inclouen l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana, per demanar una solució. "Ningú de l'Ajuntament va venir, només l'encarregat de l'empresa del servei de neteja del municipi" tot i que van ser els mateixos treballadors qui "van netejar les peces escampades per terra". 

Cablejat penjant a l'oficina de correus FOTO: Sara Solache

Cablejat penjant a l'oficina de correus FOTO: Sara Solache



"Tenim poca feina i a sobre ens l'acaben" han criticat des de Tot-Bo, i és que els comerciants es queixen de no haver rebut cap ajuda per part de l'administració pública. A més, diversos operaris la companyia de telefonia Movistar s'han desplaçat fins al lloc, però tal com denuncien des dels dos locals afectats, no han erradicat el problema per "falta de material". El matí de dimarts 10 d'agost, ha acudit un altre operari de l'empresa Comfica Soluciones Integrales S.L., companyia subcontractada per Movistar, per posar remei a la qüestió, però el treballador ha declarat no poder reparar la caixa de distribució de fibra, ja que "les connexions s'han fet mal bé per tibar el cablejat". Per això, encara queden a l'espera que els tècnics d'infraestructura es belluguin al lloc per efectuar els arranjaments corresponents.

Cablejat a The Black Dog FOTO: Sara Solache

Cablejat a The Black Dog FOTO: Sara Solache

Davant aquesta situació, els dos comerços afectats han hagut d'adaptar-se a la situació "tornant a la prehistòria" amb tiquets fets amb factures de paper o "perdent clientela". Un gran percentatge de les vendes a la botiga d'alimentació Tot-Bo provenen de les comandes telefòniques. En perdre una de les línies no han pogut absorbir tota la demanda. D'altra banda, han hagut de buscar alternatives de pagament als encàrrecs a domicili, ja que no han pogut desplaçar-se amb el datàfon habitual que funciona amb satèl·lit per haver de deixar-lo a la botiga física. Tots dos comerços han agraït la col·laboració dels clients que els hi han facilitat la feina en tot moment.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem