L'Escola Joan Maragall habilita espais d'aprenentatge integral i global

L'objectiu és que a l’infant tingui el millor context pel seu propi coneixement

L'Escola Joan Maragall està potenciant diferents espais d'aprenentatge integral i global, lluny de la tradicional metodologia de les assignatures. 'Grans artistes', 'Descobrim llums i ombres' o 'Toca-Toca' són diversos espais educatius on les nenes i els nens d'Educació Infantil del Joan Maragall esdevenen protagonistes del seu aprenentatge. Les aules es transformen en espais i activitats on les mestres faciliten contextos, amb materials i espais, que permeten a l'infant construir el seu propi coneixement: "les educadores som observadores, acompanyants i canalitzadores de la seva creativitat", expliquen des de Coordinació de Cicle.

 

Per exemple, a l'espai 'Descobrim llums i ombres', l'experimentació amb els objectes des de la foscor provoca en els infants un estímul diferent que mou les seves estructures de pensament i permet desenvolupar la imaginació.

Basada en la pedagogia de Reggio Emilia, es tracta d'una metodologia activa, que facilita l'aprenentatge integral i global en contraposició a la tradicional divisió en àrees o assignatures, i que supera el paradigma de la mestra com a únic transmissor de coneixements dins de l'aula. Les emocions tenen un paper clau en aquest tipus d'aprenentatge. Des de l'escola es promouen espais on l'infant se senti escoltat i a la vegada pugui emocionar-se i expressar-se lliurement. A través de 'Fem teatre' ​es​facilita l'expressió de sentiments i emocions, i es potencia l'expressió oral i corporal de l'alumnat.

Els objectius

  • Fer que l'infant sigui el protagonista del seu propi aprenentatge mitjançant activitats significatives per a ell.
  • Facilitar l'adquisició d'hàbits bàsics d'autonomia i de seguretat en un mateix.
  • Atendre la diversitat dins de l'aula respectant els diferents ritmes i els diferents estils d'aprenentatge.
  • Despertar les ganes d'aprendre i la motivació vers l'escola.
  • Afavorir l'aprenentatge entre iguals, superant el model clàssic alumne - professor.
 
Comentaris

Destaquem