Escoles Coeducatives i Hora Bruixa impulsen una campanya per "jugar en igualtat"

La campanya, que porta per nom 'Jugar en igualtat, jugar en llibertat' vol fomentar l'ús de joguines i jocs lliures d'estereotips de gènere

Escoles Coeducatives i Hora Bruixa uneixen forces per impulsar la campanya  'Jugar en igualtat, jugar en llibertat', pre tal de fomentar l'ús de  joguines i jocs lliures d'estereotips de gènere i de violència. La campanya, a més, posa accent en potenciar un comerç ètic, i apostar pel comerç local. "Els estereotips i rols de gènere fan que es regalin joguines en funció de si és nena o nen, en comptes de pensar en l’infant en la seva individualitat com a persona, i no en el seu gènere", expliquen els dos col·lectius en un comunicat.

Per tal d'incidir en les persones adultes, públic a qui s'adreça la campanya, es col·locaran cartells i díptics divulgatius, que es distribuiran per la ciutat com a escoles, comerços, edificis municipals, i a xarxes socials.

Els dos col·lectius proposen a més una sèrie d’iniciatives i activitats que insten a les regidories de Comerç, Igualtat, Educació i Alcaldia a treballar en aquesta línia, i conscienciar a la ciutadania: “En l’àmbit municipal no podem lluitar contra les campanyes publicitàries de les grans empreses de joguines, però sí que podem actuar a escala local. Es tracta d’accions que haurien d’ampliar-se més enllà de l’època nadalenca i repetir-se cada any, malauradament”.

A més, Hora Bruixa i Escoles Coeducatives conviden a les famílies i a la ciutadania en general a participar del taller creació de boles nadalenques 'Desitjos Feministes 2021', que complementa la campanya i que tindrà lloc el 27 de desembre (12h) a la plaça Octavià de la ciutat.

thumbnail Imatge campanya format Xarxes socials (2)

Dades

De fet, segons dades del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, el 77,2% dels vídeos de youtubers infantils que fan publicitat de joguines inclouen estereotips de gènere. La presència d’estereotips de gènere en els anuncis de joguines a la televisió se situa en el 48,6%.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem