La fiscalia demana dos anys de presó a tres santcugatencs per desordres públics

Els acusats aniran a judici el 3 d'octubre arran de la manifestació on van acudir en defensa de la llibertat de Pablo Hasél l'any 2021

La fiscalia demana dos anys de presó a tres santcugatencs per desordres públics durant la manifestació per la llibertat del raper Pablo Hasél. Així ho ha explicat el grup de suport A l'atzar nosaltres en una roda de premsa, aquest dimecres, 27 de setembre. Els tres joves santcugatencs aniran a judici el 3 d'octubre i també s'enfronten a una multa de 290 euros de multa per cap i a la prohibició d'apropar-se a menys de 200 metres del passeig de Gràcia.

Més info: Tres persones de Sant Cugat detingudes en les protestes per l'empresonament de Pablo Hasél

A l'atzar nosaltres denuncia l'arbitrarietat policial que van patir els tres santcugatencs durant la detenció i les posteriors mesures cautelars; "repressió, processos judicials lents i esgotadors, maltractament policial, humiliacions, vexacions i insults". Així defineixen en Martí Romaní i la Roser Laguna, representants del grup de suport, l'experiència dels tres acusats. D'aquesta manera, manifesten l'estima que tenen cap a la seva gent i asseguren que estan disposades a donar-ho tot per continuar defensant les causes més justes.

Des del grup de suport volen crear xarxes de solidaritat i suport mutu, i és per això que el dimarts 3 d'octubre a les 9 h fan una convocatòria a l'estació dels ferrocarrils de Sant Cugat per anar a Barcelona a fer front al judici, el qual es realitzarà a l'Audiència Provincial de Barcelona. A més, el vespre del divendres 20 d'octubre, a la plaça de Barcelona de Sant Cugat, duran a terme una sèrie d'activitats i concerts per recuperar els diners invertits en el procés judicial.

El conflicte de Pablo Hasél

Fa dos anys i mig, en concret, el febrer de 2021 milers de persones van sortir al carrer a manifestar-se per rebutjar l'empresonament de Pablo Hasél i demanar la llibertat del raper català, el qual va ser detingut a la Universitat de Lleida, el dimarts 16 de febrer, per "delictes d'enaltiment al terrorisme i injúries a la corona", tal com va declarar l'Audiència Nacional. Tot i la pandèmia, a Sant Cugat hi va haver una manifestació amb rècord de participació, però on hi va haver els conflictes va ser a Barcelona. Al centre de la capital catalana les protestes van portar cinc nits de barricades, destrosses en comerços i establiments. Arrel del conflicte, es va obrir un debat sobre l'actuació dels Mossos d'Esquadra i dels manifestants.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem