HP llança un programa per connectar el professorat amb els alumnes

El programa potencia la connexió amb els estudiants mitjançant plataformes de col·laboració i facilita l'accés a recursos educatius i formació

La multinacional nordamericana HP, amb seu a Sant Cugat, ha llançat el programa Be online per afavorir la connexió entre el professorat i els alumnes fora dels centres educatius. La voluntat és que els docents puguin continuar amb el ritme acadèmic habitual en situacions com l'actual de tancament d'escoles per frenar el contagi del coronavirus.

El programa està pensat per aprofitar les capacitats que ofereix la innovació en entorns educatius. El sistema afavoreix la connexió entre alumnat i professorat d'una manera "senzilla, àgil i pràctica". "Un model centrat en l'alumne, que estimula el seu aprenentatge a través de l'ús de materials, desenvolupaments d'activitats formatives i l'assessorament personalitzat en tot el procés fora del centre educatiu".

 

Des d'HP també envien un missatge a les administracions de la necessitat d'apostar decididament per aquests mètodes. "Moltes famílies pensaven que l'escola dels seus fills disposava de tecnologia necessària per portar els procesos educatius a l'entorn digital, però l'escenari amb el que ens hem trobat és molt diferent", explica Carlos Alonso, responsable d'Educació d'HP, en un comunicat.

A més, apunta que es percep "una bretxa digital" entre "els centres que estan millor preparats i els que encara han de fer els deures". Cal recordar que des del Departament d'Ensenyament es va establir que els centres públics no podien fer classes en línia ni programar activitats avaluables, ja que suposaria una desigualtat per aquelles famílies que no disposen de connexió a internet.

Be online

El programa facilita l'accés als alumnes i als docents a plataformes gratuïtes com Microsoft Teams i Google Classroom, que permeten la creació de classes virtuals amb interacció entre els participants. Des d'HP s'ofereixen a assessorar i dotar de continguts el programa i analitzar les barreres que es troben els centres, docents i famílies per utilitzar l'eina.

“La situació actual ens ha de fer pensar en construir junts, sense deixar ningú enrere, un futur on els centres educatius i els institucions es prenguin seriosament la tranformació digital", afegeix Carlos Alonso.

 
Comentaris

Destaquem