contingut promocionat
Ametller Origen logo

 

 

Josep Ametller: “Apropem als barris aliments saludables, plaents i nets”

Ametller Origen ha obert un nou establiment a l'avinguda Cerdanyola que reforça l'aposta per la ciutat

1.- Per què heu apostat per un nou establiment a Sant Cugat?

L’any 2011 vam obrir la nostra primera botiga al carrer Sant Antoni, que va tenir una gran acollida per part de tots els santcugatencs. Durant aquests deu anys, hem anat creixent i evolucionant al mateix ritme que ho ha fet la ciutat. L’any 2018 vam obrir la nostra segona botiga al carrer de Vic, on vam apostar per ubicar un dels nostres cinc espais gastronòmics. El restaurant Ametller Origen Sant Cugat es troba a la primera planta i oferim, cada dia, una proposta gastronòmica saludable i completa.

La nostra raó de ser continua sent la mateixa que en els nostres inicis: facilitar l’accés a una alimentació saludable, plaent i neta. Amb la nova botiga situada a l’Avinguda Cerdanyola, hem volgut reforçar la nostra aposta per una ciutat tan important per nosaltres com és Sant Cugat, incorporant una gran oferta de productes frescos i secs, així com refrigerats i precuinats, entre els quals destaca el córner de sushi i els productes de Mercat d’Autors.

2.- Ha afectat d'alguna manera la COVID-19 al grup?

Aquesta pandèmia ha suposat, tot i les conseqüències negatives, una oportunitat de creixement i millora per a nosaltres. L’augment de les comandes online ens ha fet potenciar i reforçar aquest canal, a més a més d’introduir nous productes per oferir un ventall, encara més ampli, als nostres consumidors. Durant l’any 2020, la nostra botiga online va experimentar un creixement exponencial, amb un augment de la facturació del 467% respecte a l’any anterior. Per fer front a aquesta necessitat, vam posar en marxa dos hubs que ens van permetre atendre una mitjana de 1.500 comandes diàries.

La pandèmia ha accelerat els e-commerce d’alimentació uns cinc anys i és una aposta de present i futur. Tot i això, les nostres botigues físiques segueixen sent la nostra raó de ser. El servei i l’atenció al client que oferim és un dels nostres puntals i així volem que continuï sent.

3.- Ametller Origen aposta per la sostenibilitat i l'alimentació saludable. En què consisteix la campanya "Fem Camí"?

Fem Camí és un moviment participatiu, global i ambiciós, obert a totes aquelles institucions, organitzacions, empreses i persones que com nosaltres volen promoure i avançar cap a un món més saludable i sostenible. Per fer aquest camí comptem amb l’assessorament de dos consells assessors, un de nutrició i salut i l’altre de sostenibilitat, formats per professionals de renom dins d’aquests àmbits, que aporten el seu coneixement i la seva experiència i vetllen pel rigor científic de cadascuna de les accions que duem a terme. Avui dia, hem plantat ja més de 100 llavors que es corresponen a accions de millora en l’àmbit de la salut i la sostenibilitat. Els membres del consell validen totes les llavors que posem en marxa, així com les que ens proposa la nostra comunitat a través de www.femcami.org.

4.- Quines altres campanyes teniu en marxa?

El moviment Fem Camí és l’eix vertebrador de tota la nostra estratègia i, en el marc d’aquest moviment, impulsem diferents accions. En l’àmbit de la nutrició i la salut, hem assolit el 100% els objectius del Pla NAOS respecte al contingut de sal, sucre i greixos. Tanmateix, realitzem tallers i xerrades d’acord amb les directrius establertes per l’OMS per ajudar en la prevenció de malalties cròniques com l’obesitat, la diabetis o la hipertensió.

D’altra banda, estem fent camí cap a la neutralitat d’emissions de CO2 en abast 1, 2 i 3 l’any 2027, vint-i-tres anys abans dels objectius aprovats en l’Acord de París. Per aconseguir-ho, apostem per l’agricultura sostenible per reduir la petjada de CO2 dels conreus amb tècniques innovadores d’estalvi d’aigua i fertilitzants, el maneig sostenible de les plagues i la preservació de la biodiversitat.

Lluitem també contra el malbaratament alimentari amb la donació a entitats socials de productes frescos i carnis amb data de caducitat pròxima. Durant l’últim any, hem evitat l’emissió de 293.200 kg de CO2-eq i hem fet donacions per valor de més de 700.000 €.

Altres millores implementades són la comercialització de carn de pollastre criada sense antibiòtic.

5.- Quines són les línies estratègiques de creixement en els pròxims anys?

Al llarg d’aquest any, tenim previst obrir un total de 15 botigues i arribar als 160 establiments l’any 2023. Tanmateix, cada tres o quatre anys les botigues queden desactualitzades, per la qual cosa, cal renovar i renovar, sempre amb la voluntat de millora continua per oferir un servei òptim als nostres clients.

 
Comentaris

Destaquem