Les claus del Pla per revolucionar el turisme a Catalunya, descobertes a Sant Cugat

La Sala El Siglo va acollir la presentació del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018 - 2022, que vol "fidelitzar un perfil determinat de turista" i que aquest "generi més despesa"

Sant Cugat va ser l'escenari de la presentació del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018 - 2022, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, va assenyalar que l'objectiu principal és "fidelitzar cada vegada més un determinat perfil de turista". Per fer-ho realitat, s'ha realitzat un pla basat en 4 grans blocs, anomenat les 4D: que el turista generi més despesa en la seva estada a Catalunya (Despesa), ser capaços d'aconseguir que el turista vingui durant tot l'any (Desestacionalització), aconseguir que el turista es mogui per tot el territori de Catalunya (Desconcentració), i garantir tota mena de productes i experiències (Diversificació).

Amb tot, la principal voluntat de la Generalitat és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món. "No només volem estar enfocats en un turisme que ve per la climatologia, sinó que, a la vegada, volem oferir-els-hi una sèrie de ventalls d'oportunitats, experiències i de coneixement del país", va explicar Font en la presentació a la Sala El Siglo. En aquest sentit, el pla inclou la creació de la marca Grand Tour Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya perquè el turista descobreixi tot el territori.

Per la seva banda, Silvia Solanellas, Regidora de Cultura, Promoció Econòmica i Ocupació va explicar que "Sant Cugat està desenvolupant una política molt activa en tema de turisme, amb accions molt diverses". De totes maneres, va reconèixer que per enfortir el turisme a Sant Cugat es requereix altres institucions, com l'Agència Catalana de Turisme. "En el moment que ens van dir si volíem acollir aquesta presentació vam dir que sí, a més en un dels productes turístics estrella de Sant Cugat, com és el Mercantic", va assenyalar. "L'objectiu és sumar sinergies. Si estem inclosos en un Pla de màrqueting, criem que podem tirar endavant polítiques més fortes i més sostenibles", va sentenciar Solanellas.

Barcelona i les seves comarques segueixen sent un dels punts de reclam més importants per al turisme a Catalunya. Per això, el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Sàmper, va assenyalar que "el concepte que tenim de turisme a Catalunya, que es divideix en platja, muntanya i capitalitat de Barcelona, s'ha quedat curt. El turisme de Catalunya no és només això. La gent aprecia molt el fet que pugui venir a Barcelona i en 45 minuts pugui estar en altres punts d'interès".

Aquest pla inclou la importància de les entitats privades del sector turístic, i en la presentació hi van assistir diferents empreses turístiques del Vallès Coccidental, el Vallès Oriental, el Baix Llobregat, el Maresme i l'Atlt Penedès.

 

 
Comentaris

Destaquem