Sant Cugat treballarà en la prevenció de riscos i en l'atenció als menors, víctimes d'abusos sexuals, amb l'objectiu que "Sant Cugat sigui una ciutat lliure d'abusos sexuals", segons ha explicat l'alcaldessa, Carmela Fortuny, en una roda de premsa en la qual s'ha presentat un acord de col·laboració entre el consistori i la Fundació Vicki Bernadet, dedicada precisament als abusos contra infants. I és que, si bé és cert que l'Ajuntament ja compta amb un protocol per aquests casos, ara vol "fer un pas més enllà", segons Fortuny, en la recerca de l'erradicació d'aquesta xacra, que en els darrers anys ha esclatat en els mitjans de comunicació. "Volem oferir una protecció total, que vagi cap a la prevenció, i també cap a la reducció de riscos", ha explicat l'alcaldessa
Per aconseguir-ho, entre altres accions, es crearà una Taula en la qual participaran diferents actors relacionats amb la temàtica: Serveis Socials, Serveis Educatius, Serveis Sanitaris, entitats, clubs esportius, i la mateixa fundació, per posar sobre la taula diferents aspectes que permetin una millora en aquesta direcció. Si bé és cert que no s'han detallat encara accions concretes, l'alcaldessa sí que ha assenyalat que es començarà per actuar en les escoles bressol i en els equipaments esportius de Sant Cugat. Aquesta taula té la intenció de focalitzar en tres aspectes: l'atenció a les víctimes, les polítiques de prevenció i el recull de dades.
Per la seva banda, la presidenta de la fundació, Vicki Bernadet, ha mostrat satisfacció per l'acord amb l'Ajuntament: "El fet que una ciutat es conjuri per intentar fer accions per reduir els riscos m'alegra molt", ha afirmat en la roda de premsa, alhora que ha donat l'esgarrifosa xifra que explica que "1 de cada 5 nens o nenes han patit o patiran abús sexual abans dels 17 anys", o que el 80% de les agressions es produeixen en l'entorn familiar i, per tant, també és un nucli a treballar.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok