L’Ajuntament vol agilitar els tràmits acabant amb la documentació en paper

Sant Cugat instal·la un servei d'administració electrònica per estalviar temps a l'hora de fer tràmits

Sant Cugat disposa d'un nou servei d’e-administració a l’Ajuntament que suposa que, a partir d'ara, es funcionarà sense documentació en paper. Tots els expedients que es rebin començaran a gestionar-se progressivament de forma digital amb l’objectiu d’agilitzar i simplificar tots els passos que la ciutadania ha de fer per realitzar un tràmit.

Així ho ha comunicat l'Ajuntament de Sant Cugat després que la regidora de Comunicació, Informació, Innovació i Govern Obert, Joana Barbany, presentés aquest dilluns, 7 de març, el nou sistema.

Amb el nou sistema es disposarà de la informació centralitzada, ja que un expedient existirà un sol cop en tota l'organització municipal, sigui quin sigui el nombre de departaments que hi intervinguin. D’aquesta manera, per tant, la documentació aportada pel ciutadà estarà disponible en format digital i la incorporació de la documentació a un expedient serà immediata.

El nou servei també reduirà el temps de circulació dels documents, ja que no caldrà que la persona signant estigui en una dependència de l'Ajuntament, perquè s'eliminaran els portasignatures i s'implantarà la signatura electrònica. L'objectiu és que la ciutadania s'hagi de desplaçar menys a l'Ajuntament, no caldrà que porti documents que ja estiguin presentats al consistori o a altres administracions i en un futur podrà consultar l'estat de les seves gestions.

 
Comentaris

Destaquem