La covid-19 eleva un 30% la demanda als bancs d’aliments

La Fundació "la Caixa" i CaixaBank donen el tret de sortida de la segona edició de la campanya 'Cap llar sense aliments'

La Fundació ”la Caixa” i CaixaBank han donat el tret de sortida de la segona edició de la campanya Cap llar sense aliments, que l’any passat, després de l’inici de la pandèmia, va aconseguir recaptar 700.000 euros a Catalunya i un total de 3,4 milions d’euros al conjunt d’Espanya, perquè els bancs d’aliments poguessin ajudar famílies en situació de vulnerabilitat, segons informen en un comunicat.

 

Els bancs d’aliments de Catalunya atenen en aquests moments 256.000 persones a través de 636 entitats, 60.000 persones més que abans de la pandèmia. A més, adverteixen que aquesta situació es podria agreujar, si no millora l’economia, quan acabin les mesures excepcionals de protecció social, com els ERTO.

I és que la crisi de la covid-19 ha ampliat el perfil de les persones que recorren als bancs d’aliments: ja no es tracta només de persones en situació de pobresa severa, sinó també de famílies de rendes mitjanes o baixes, i de parelles joves que han perdut la feina. Un 30 % de les persones que han sol·licitat ajuda durant el primer any de pandèmia no n’havien necessitat mai fins ara.

 
Comentaris

Destaquem