Segueix aquests consells per garantir una bona salut de l'esquena durant el confinament

El Centre de Fisioteràpia de Sant Cugat us ensenya una sèrie d'exercicis per mantenir el cos en forma

Mantenir el cos en moviment és essencial per mantenir el nostre benestar, sobretot en aquest període de confinament. Per això, les fisioterapeutes del Centre de Fisioteràpia de Sant Cugat proporciona una sèrie d'exercicis sense cap dificultat i amb l'objectiu de mantenir el cos en forma i relaxat:

 

exercici 1

Moviments suaus del cap i el coll.

Exercici 1: Bona col·locació inicial, mirada frontal i si pot ser davant un mirall.
1r Deixar caure el cap endavant lentament i pujar-lo. (dir que si)
2n Girar el cap a dreta i esquerra amb la mirada frontal de paret a paret (dir que no)
3r Portar la barbeta cap a una espatlla i resseguir amb flexió de coll fins a l'altra espatlla lentament. Retornar pel mateix camí (mirar un collaret)

 

 

exercici 2

Aixecar els braços amb una mica de pes.


Exercici 2: Dempeus, amb un paquet d'arròs a cada mà, cames lleugerament separades, genolls una mica flexionats i panxa pressionada. Aixequem lateralment els braços estirats i alterns fins a arribar a 90 graus.
Fem 20 repeticions amb cada braç.
Aquest mateix exercici el podem fer aixecant els braços endavant.

 
exercici 3

Pujar espatlles el més alt i deixar-les caure a poc a poc. 


Exercici 3:
Pujar espatlles el més alt que puguem i deixar-les caure relaxant la musculatura.

exercici 4

 Estirats a terra amb les cames doblegades i els braços en creu.


Exercici 4: Estirats a terra amb les cames doblegades i els braços en creu, deixem caure les cames a un costat i estirem el braç contrari sense aixecar l'espatlla del terra. Aguantem 30 segons i repetim 3 cops a cada costat.

exercici 5

Ens aixequem i baixem lentament a la cadira 10 vegades.


Exercici 5: Asseguts a la cadira, els peus plans a terra una mica separats i els genolls també separats a la mateixa distància que els peus. Ens aixequem i baixem lentament a la cadira 10 vegades.

exercici 6

Mantenir el peux coix i l'altra cama semireflexionada.

 


Exercici 6: Ens mantenim a peu coix durant 20 segons, amb la cama del terra semiflexionada i vigilant que el genoll no sobrepassi el dit gros.
Repetim l'exercici 5 vegades amb cada cama. Podem posar un coixí a terra o fer-ho a peu pla.

exercici 7

Mantenim una cama semiretirada a terra, aixequem l'altra portant el genoll a prop del pit.


Exercici 7: Estirats a terra posem una tovallola enrotllada sota el peu. Mantenim una cama semiretirada a terra, aixequem l'altra portant el genoll a prop del pit. Tibant de la tovallola notem com ens estira la part de darrere de la cama aixecada (l'Isquiotibial). Mantindrem l'estirament 20 segons, baixarem la cama i repetirem el mateix exercici amb l'altra cama. Farem 5 repeticions amb cada cama.

 
exercici 8

Deixem caure el pes sobre els talons i allarguem els braços per sobre del cap.

 


Exercici 8:
Deixem caure el pes sobre els talons i allarguem els braços per sobre del cap. Notem l'estirament a tota l'esquena. A mesura que passin els segons i acompanyant-nos de la respiració, anirem allargant els braços. Farem el mateix desplaçant les mans a dreta i esquerra per incidir més en els laterals. Podem estar tanta estona com necessitem.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem