"Sant Cugat ha recuperat la normalitat". Així ha anunciat l'alcalde, Josep Maria Vallès, la tornada a la normalitat a tota la ciutat després de la gran apagada del dilluns, 28 d'abril. Ho ha fet a les 7.30 hores d'aquest dimarts, després d'una nova reunió del Centre de Coordinació Municipal a l'ajuntament.
Sant Cugat ha despertat aquest dimarts amb llum i connexió a internet i telefònica a totes les cases i també en comerços i equipaments municipals. Les escoles, instituts i escoles bressol obren amb normalitat. Els Ferrocarrils ofereixen el servei habitual. En canvi, la línia de Rodalies de Sant Cugat va està aturada durant gairebé tot el dimarts, però aquest dimecres ja funciona amb normalitat.
L'alcalde ha detallat que la nit ha estat tranquil·la i sense incidents rellevants. A més, ha agraït la tasca de Policia Local, Mossos d'Esquadra i Protecció Civil, que han intensificat el patrullatge en les zones on més ha trigat a recuperar la llum. L'Ajuntament ha rebaixat d'alerta a prealerta el pla de Protecció Civil i ha quedat desactivada totalment a les 13.25 hores.
El tinent d'alcaldia Bernat Picornell ha informat que van elaborar una llista amb les persones més vulnerables i van visitar-les per assegurar-se que no patien cap problema. Des de Valldoreix, el president Juanjo Cortés també ha informat que la situació s'ha normalitzat.
La gran apagada
Reunió del Centre de Coordinació Municipal de Sant Cugat, aquest dimarts al matí FOTO: Ajuntament
A les 12.33 hores del dilluns 29 d'abril, tota la península Ibèrica ha quedat sense llum i amb moltes dificultats de connexió a internet i telefònica. Una apagada massiva i sense precedents, que segons el govern espanyol ha estat provocada per la desaparició de 15 gigawatts (equivalent al 60% del consum del país) del sistema en qüestió de cinc segons, provocant el col·lapse total. Tot i això, se'n desconeix el motiu. Red Eléctrica ha descartat el ciberatac i tot apunta a un problema al sistema de generació
Sant Cugat ha quedat llavors a les fosques. Els semàfors s'han apagat, els trens han deixat de circular i molts comerços han abaixat la persiana. Les ràdios i les llanternes s'han esgotat ràpidament. L'activitat municipal va quedar suspesa. Només funcionava el bus urbà, tot i que en una situació caòtica.
A partir de les sis de la tarda ha anat tornant la llum en algunes zones de Sant Cugat, començant per punts de La Floresta i Valldoreix. Però la recuperació del subministrament ha estat molt lenta i fins a ben entrada la matinada no ha sigut generalitzada. Des d'Endesa han informat a les set del matí que el 100% de les llars catalanes tenien electricitat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok