contingut promocionat
Logo Pureza de María

 

 

Un pati que estimula l’aprenentatge dels infants

En aquest nou pati es fomenta l'aprenentatge dels infants a través del joc

El Col·legi Pureza de Maria ha estrenat el pati d’infantil per adaptar-lo a la línia pedagògica del cicle que ofereix.  “Buscàvem un espai on els nens poguessin gaudir, aprendre i experimentar”.“Volíem un espai coherent amb l’estil pedagògic de l’escola”, ha comentat Laura Córdoba, Cap d’estudis d’Infantil i Primària. Els nens van rebre el nou espai com un regal de reis, ja que en gaudeixen des de la tornada de les vacances de Nadal.

L’espai és el tercer educador

La pedagogia de Loris Malaguzzi, fundador de la filosofia educacional Reggio Emilia ha sigut l’inspirador del pati.  “Aquest autor defensa que l’arquitectura i l’espai són el tercer educador”, ha comentat Córdoba.
Seguint aquesta filosofia, el nou pati d’infantil és respectuós amb el nen i amb les seves necessitats,  fomenta la seva curiositat i el desig d’aprendre, és segur i estètic. Tots els colors i materials estan molt ben cuidats. Cap és igual: gespa, fustes, elements naturals com troncs, etc.

Cada racó d’aquest pati intenta donar resposta a les intel·ligències múltiples.

Intel·ligències múltiples

El nou espai per al lleure dels infants promou la intel·ligència lingüística amb casetes de lectura; incentiva el càlcul mental i les matemàtiques; fomenta l’art amb llocs perquè els nens puguin pintar i dibuixar; estimula la psicomotricitat amb zones quinestèsiques amb túnels; incentiva el vessant musical amb xilòfons i diferents instruments; i promou la socialització dels infants amb una zona d’assemblea. Aquest últim espai no només es fa servir durant l’hora del pati, sinó també en horari lectiu. A més, el nou pati inclou una zona naturalista amb troncs i arbres, entre altres elements naturals.

Estimulació primerenca

El programa d’estimulació primerenca de Glenn Doman ha sigut la tercera inspiració del disseny del nou pati d’infantil. És un espai que promou el desenvolupament motor de l’infant, així com el gateig, l’equilibri, la convergència ocular, entre altres. Un nou pati on el joc agafa un protagonisme important i que “busca que els nens vulguin tornar al pati perquè allà aprenen i gaudeixen”, ha conclòs Laura Córdoba.

Alumnes del Col·legi Pureza de María de Sant Cugat. FOTO: Cedida

 
Comentaris

Destaquem