Un total de 1.134 santcugatencs viuen connectats a la teleassistència

De gener a setembre de 2015 es van atendre 1.191 persones en els seus domicilis per diverses urgències

Fins a 1.134 santcugatencs viuen amb un sistema de teleassistència a les seves llars. Aquest servei es presta en el domicili de les persones grans o amb discapacitat per assegurar la seva qualitat de vida, fomentar la seva autonomia i millorar les atencions puntuals que puguin necessitar. La teleassistència funciona a través d'un aparell connectat amb una central d’alarmes, que fa servir la línia telefònica i que en el cas d'emergència pot enviar un equip sanitari o policial. De les 1.147 persones ateses entre el mes de gener i el setembre d'aquest any, el 72% van ser dones, gènere amb una esperança de vida més llarga, i el 28% van ser homes.

Un total de 10.414 trucades en vuit anys

El Servei Local de Teleassistència ha rebut des de l'inici de la posada en marxa del servei, l'any 2007, fins a 10.414 trucades. A més s'han recepcionat 2.512 agendes, un tipus de trucada que el Centre d’Atenció realitza les persones usuàries per fer un seguiment després d’un període de convalescència, recordar la presa de medicaments, recordar la cita amb el metge, acompanyar en un procés de dol o felicitar per l’aniversari, entre d’altres. 

Com funciona la teleassistència?

Una vegada la persona té una urgència ja sigui perquè necessita suport sanitari o ajuda de la polícia per un tema de seguretat o per un accident domèstic, la persona que porta el comandament penjat al coll pot enviar un senyal d’alarma mitjançant el polsador vermell. Hi ha tres tipus de persones usuàries del servei: la persona autònoma, la persona autònoma que conviu amb una altre persona autònoma i la persona dependent que conviu amb una altre que és autònoma. 

La teleassistència té com a objectiu facilitar que les persones grans o amb discapacitats puguin viure al propi domicili, proporcionar seguretat a les persones grans o amb discapacitats i augmentant la seva qualitat de vida i donar una resposta ràpida a situacions d’emergència, activant els recursos i serveis necessaris en cada situació.

 
Comentaris

Destaquem