Un treball sobre cuina molecular guanya el Premi MVM de Treballs de Recerca

El guardó reconeix els estudis elaborats per estudiants de Batxillerat de la ciutat

'La remolatxa, de la cuina al laboratori', d'Olga Bautista, Maria Casademont i Marina Monsó, de l'Institut Angeleta Ferrer, ha estat el treball guardonat amb el Premi MVM de Treballs de Recerca de Batxillerat en la seva dotzena edició. Un treball sobre la cuina molecular partint de la remolatxa que aprofundeix en la relació entre la cuina i la ciència. El treball serà editat, i les autores han rebut com a premi 400 euros.

El treball ha estat el premiat entre els 18 presentats en aquesta edició, en què també s'han concedit quatre accèssits. El Premi Joan Auladell al millor treball de temàtica local, atorgat pel GEL (Grup d'Estudis Locals) i dotat amb 300 euros, ha quedat desert.

 

Pel que fa als accèssits, dotats amb 150 euros cadascun, el jurat ha premiat 'Re-disseny dels espais d'aprenentatge d'un institut amb 3D i RV', de Guillem Coll i Miquel Fàbregas (Institut Joaquima Pla i Farreras); 'Ulleres: la solució al daltonisme?', de Marta Castelló, Pau Cuenca, Anna Dembski i Miriam Gausachs (Institut Joaquima Pla i Farreras); 'Els sucs de fruita, una font de salut? Sucs processats vs sucs naturals', d'Erika Borjas i Lídia Tiessler (Institut Joaquima Pla i Farreras); i 'The splatter games: the world will be washing', de Jaime del Pozo i Pablo Clavero (Institut Arnau Cadell).

.

L'acte s'ha celebrat al Casal Torreblanca FOTO: C. Caballé

El premi, organitzat pel Memorial MVM, s'ha lliurat aquest dimecres, 24 de maig, al Casal Torreblanca. Durant l'acte, Jordi Casas, director del GEL i membre de la Fundació Sant Cugat, ha encoratjat els joves a tractar temàtiques locals en els seus treballs de recerca. Per la seva banda, Antonio López, president del jurat del premi, ha remarcat el nivell dels treballs presentats i la seva varietat. Carme Roca, de la Coordinadora d'AMPAs de Sant Cugat, ha fet valdre la qualitat de l'escola pública, i Esther Salat, regidora d'Educació, ha lloat la capacitat dels joves per sorprendre, i la tasca del professorat pel seu acompanyament als joves en el procés d'aprenentatge.

 
Comentaris

Destaquem