L'Esplaiada 2022, la trobada d'esplais organitzada per l'Esplac, l'associació d'esplais catalans, ha tancat l'edició d'enguany amb una gran festa i que ha reunit més de 3.000 joves de 100 esplais diferents a Sant Cugat. La d'aquest any és l'edició més multitudinària celebrada fins al moment.
Les activitats, que van començar el passat divendres 6 de maig, s'han tancat el diumenge 8 de maig amb una jornada festiva i reivindicativa al parc Ramon Barnils. Diferents nens i nenes de diversos esplais catalans, entre els quals l'Esplai Sarau de Sant Cugat, han pujat a l'escenari per llegir un manifest en pro dels seus drets i reivindicacions com a infants, reclamant major poder de decisió sobre la seva vida, així com no rebre un tracte diferent dels adults pel fet de ser nens.
"Ens obliguen a fer el que elles ens diuen, a jugar amb altres infants, a menjar allò que no ens agrada. Poden fer coses que nosaltres no podem fer, ens imposen la seva opinió i decideixen si podem quedar amb els amics o no. No podem votar, no ens deixen triar la roba que ens posem, no ens podem pintar la cara com volem i són els nostres pares els que donen els nostres drets d'imatge i no nosaltres!"
Aquestes han estat algunes de les reivindicacions que els infants presents han realitzat damunt l'escenari.
Moment del manifest a favor dels infants. FOTO: Bernat Millet
Sota el lema: "La veu d'un infant és més gran que un elefant", els diferents esplais catalans reunits avui a Sant Cugat han anat penjant pancartes en els diferents espais del parc, per tancar la trobada de tres dies amb un gran concert que ha comptat, entre d'altres, amb la presència del president de la Generalitat, Pere Aragonès i l'alcaldessa Mireia Ingla, que no s'han volgut perdre l'espectacle.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok