Un nou servei ofereix suport als qui no poden pagar la hipoteca

Entra en funcionament el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge

Sant Cugat ha posat en marxa aquest dimarts, 25 de novembre, el nou Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH). Aquest pla, que s'adreça a persones que no poden pagar la hipoteca de l'habitatge principal, té com a objectiu fer d'intermediari amb les entitats financeres a través d'Ofideute i oferir assessorament jurídic gratuït. El nou servei, que s'ofereix a través de l'Oficina Local d'Habitatge, pretén ser un òrgan de prevenció, de manera que l'entitat espera que recorrin a ell, aquells que puguin percebre que en un futur podran tenir problemes d'impagaments.

Qui se'n pot beneficiar?
El SIDH va adreçat a aquelles persones en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder fer front a la hipoteca o per haver estat avalador. Els usuaris del servei hauran de tenir un únic habitatge, no estar en condicions de poder pagar el deute a curt termini, haver negociat prèviament possibles alternatives i que la impossibilitat d'impagament vingui motivat per la pèrdua de feina o per una disminució important dels ingressos.

El regidor de Serveis Socials, Sanitat, Joventut i Habitatge, Raül Grangé ha indicat que l'Ajuntament ha rebut entre 70 i 80 consultes que fan referència a aquesta possibilitat, encara que ha dit desconèixer la xifra de santcugatencs que podrien recorre al SIDH. Grangé ha apuntat que avui en dia "Serveis Socials s'encarreguen d'administrar els drets i no és un òrgan de gestió de la pobresa".

Pactes de mutu acord
El director de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, ha explicat que en el darrer any aquest servei ha significat la resolució per mutu acord de 707 casos repartits entre refinançament de la hipoteca, dacions en pagament amb condonació del deute residual amb lloguers a més baix preu i quites. Fornt ha explicat que el SIDH comparteix sinergies amb la PAH i altres entitats de suport social com Càritas. El responsable de l'agència ha lamentat que la crisi ha fet augmentar el perfil de les persones que han de recórrer a aquest servei i ha apuntat que actualment les entitats bancàries estan "més disposades a arribar a acords".

El nou servei s'està desplegant per tota la demarcació de Barcelona amb una distribució comarcal per acostar-lo a la ciutadania. En aquest sentit s'ha expressat el diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva ja assegurat que amb aquest servei es "dóna resposta a una de les problemàtiques socials més greus i difícils".

 
Comentaris

Destaquem