445 dies de mitjana per atorgar una llicència d'obra major a Sant Cugat

L'Ajuntament de Sant Cugat té encara pendent de resoldre llicències d'obra major de l'any 2019

L'Ajuntament de Sant Cugat resol els expedients de llicències d'obres majors en 445 dies de mitjana. Són uns quinze mesos, mentre que la llei estableix que n'han de ser dos. Un termini que s'ha disparat des del 2017, quan eren 248 dies. L'Ajuntament encara té pendent de resoldre 69 expedients d'obra major del 2019 i 110 del 2020. És a dir, moltes llicències s'allarguen al voltant dels dos anys d'espera.

El govern municipal ha presentat un pla per aconseguir reduir aquests terminis, que atribueixen a la "falta de previsió" de l'anterior govern i a la manca de personal del servei de llicències.

Més info: Sant Cugat presenta un pla per reduir el termini de les llicències d'obres

L'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, ha demanat "disculpes" per aquesta situació que genera "perjudicis evidents i inexcusables i malestar" a particulars i promotors. "Tenen tota la raó", ha reconegut. Cal recordar que un grup de ciutadans i empreses han impulsat una plataforma d'afectats per denunciar aquesta lentitud en l'atorgament de llicències. Des del Síndic de Greuges també ho han denunciat i han reclamat solucions.

Segons el Consistori, la situació es comença a agreujar a partir del 2016 per la reactivació del sector immobiliari. En aquest context, apunten que "el servei de llicències urbanístiques no es va dimensionar mai amb els recursos humans necessaris per absorbir el número de llicències d'obres que s'han de tramitar anualment".

Més info: 24 mesos per una llicència d'obres a Sant Cugat: neix una plataforma de denúncia

Entre 2018 i 2020, van entrar a l'Ajuntament 5.531 expedients de llicències (d'obra major, menor...). D'aquests, n'hi ha pendent de tramitar 547. 186 corresponen a obres majors, 121 són de llicències d'obres menors, 216 expedients de règim de comunicació i 24 expedients de parcel·lacions.

La falta de personal

Segons el govern, el motiu principal de l'allargament dels terminis és la falta de personal. L'alcaldessa ha retret a l'anterior govern la "falta de previsió" en la contractació de personal. "Aquest és el panorama que ens vam trobar al juliol del 2019 i ni una sola proposta per resoldre-ho", ha emfatitzat.

El 2019, l'equip tècnic del departament de llicències estava format per 9 arquitectes, però alguns amb contractes temporals que han finalitzat i no s'han pogut substituir. El motiu, ha explicat el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch, és que no hi havia creada una bossa d'arquitectes per substitucions. Una bossa que van impulsar el 2020 i està pendent de finalitzar per incorporar-los. "Dels nou tècnics del servei, ara en treballen 2", ha assegurat Duch.

Baixes per estrès

A banda de les baixes per finalització de contractes temporals o canvis de feina que no s'han substituït, el servei també ha viscut baixes mèdiques. Concretament dos dels treballadors han estat durant un període llarg de baixa per una malaltia provocada per "l'estrès i la tensió" de la feina.

Amb el nou pla, el govern preveu incorporar 15 noves persones al servei de llicències. Francesc Duch ha anticipat que esperen normalitzar la situació abans de dos anys.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem