Ajornat l'inici dels primers tràmits del futur barri de Ca n'Ametller

Ca n'Ametller, l'últim barri per desenvolupar a Sant Cugat, ocuparà 60 hectàrees i tindrà uns 4.000 habitatges

El govern de Sant Cugat ha ajornat fins al ple de desembre l'aprovació dels primers tràmits per la construcció del nou barri de Ca n'Ametller. La previsió era aprovar els expedients en el ple municipal d'aquet 21 de novembre, però l'absència d'un dels regidors del govern i l'anunciada abstenció de l'oposició ho va impedir. En no tenir assegurat el suport, el govern d'ERC, PSC i CUP va decidir posposar-ho.

El govern necessitava majoria absoluta per aprovar els tràmits vinculats al barri de Ca n'Ametller. Com que un dels regidors del govern no hi era, hi havia un empat a 12 amb l'oposició. Junts per Sant Cugat i Ciutadans havien comunicat la seva abstenció, per la qual cosa no podien tirar endavant. Fonts municipals han explicat que aprofitaran les pròximes setmanes per aconseguir el suport de l'oposició. Tot i això, si hi ha tots els regidors del govern, ja no caldrà el vot favorable de Junts i Ciutadans

Voluntat d'arribar a un acord

Des de Junts per Sant Cugat, Joan Puigdomènech ha explicat al TOT que tenien previst abstenir-se com un punt de partida per poder debatre i dialogar sobre alguns dubtes que tenen sobre el projecte. La mobilitat a l'entorn de l'Hospital General, l'encaix del projecte amb el procés participatiu elaborat fa temps a Can Cabassa o la dificultat per cobrir tres quilòmetres de via de la Renfe són algunes de les qüestions que volen debatre amb més profunditat amb el govern.

"És un punt de partida, però s’han d’aclarir alguns aspectes per la importància que té. És un projecte que trascendinarà diversos mandats, no només el que ve. Estem parlant d’una zona molt gran", ha afegit Puigdomènech. Des de Ciutadans exposaran el seu posicionament en les pròximes setmanes. 

El barri de Ca n'Ametller

Sigui com sigui, Sant Cugat ha començat a dibuixar el futur barri de Ca n'Ametller, que ocuparà més de 60 hectàrees a Can Cabassa, Can Mates Oest i Can Fontanals i tindrà al voltant de 4.000 habitatges. "És d'una gran trascendència per la ciutat, posem les bases de l'últim barri de la ciutat", destacava Francesc Duch, tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà. 

Així, els tràmits que han de passar pel ple són un pas previ a començar a dibuixar el barri. Tot i això, l'Ajuntament ja ha establert uns criteris que marcaran la configuració de l'espai. La meitat dels habitatges seran de protecció oficial i hi haurà barreja d'usos, compaginant els habitatges, els comerços i l'activitat econòmica i serveis com escoles o centres sanitaris, amb una certa densitat de població.

La cobertura de la via

Un pas imprescindible per poder fer realitat el projecte és la cobertura de la via de la Renfe. Si no es cobreix, el marge de protecció que s'ha de deixar impedeix la construcció de cap edifici o equipament. Per això, des del govern municipal ja estan en converses amb ADIF i les sensacions són positives. Ara caldrà negociar un conveni per detallar els terminis i com es finançarà l'actuació. 

A més, es reserva espai per fer un intercanviador entre Renfe i FGC i poder acollir una possible estació de l'AVE.

Una avinguda metropolitana

Paral·lelament, la Diputació de Barcelona està elaborant un pla per transformar les carreteres que connecten els diferents municipis i convertir-les en avingudes. És el cas de la carretera de Rubí, que es convertirà en un espai amb més prioritat per vianants, ciclistes i transport públic. 

Els criteris del nou barri

Tot i que no està dibuixat, el futur barri de Ca n'Ametller té uns criteris definits. En part, s'han elaborat a través de participació ciutadana i grups de treball amb agents implicats.

  • Estructura urbana connectada i integrada, assegurant la continuïtat i l’accessibilitat amb la trama urbana existent i participant dins la transformació de la carretera de Rubí com a Avinguda Metropolitana. 
  • Donar continuïtat a l’estructura d’espais lliures existents, seguint criteris d’urbanisme inclusiu i que puguin acollir activitats lúdiques per als habitants del barri de manera compatible amb espais que potenciïn la biodiversitat.
  • Completar la xarxa d’equipaments garantint la seva proximitat i accessibilitat a peu.
  • Projectar un teixit urbà compacte, amb certs nivells de densitat de població per tal d’assegurar una dotació equilibrada d’espais lliures i equipaments, reduir la mobilitat mitjançant vehicle privat i potenciar un teixit urbà desenvolupat amb criteris de sostenibilitat ambiental i eficiència energètica.
  • Assegurar una mixtura d’usos, on els usos terciaris i productius puguin conviure amb els residencials.
  • Garantir un parc d’habitatge integrat, innovador, sostenible i amb noves funcions, assegurant una reserva important del sostre residencial destinat a habitatge protegit, on una part haurà de destinar-se a lloguer assequible.
  • Nous models productius compatibles amb els teixits residencials, la indústria 4.0 i la manufactura intel·ligent.
  • Apostar per una mobilitat basada en mitjans sostenibles, un nou intercanviador de FGC, RENFE i Alta velocitat, possibilitant la compleció de les línies d’autobús i preveient àrees pacificades per a vianants i bicicletes.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem