“Amb més de 50 anys m’havia de reinventar”

L’Albert Boet té 54 anys i es considera fotoperiodista. Des de fa 4 mesos, però, ha deixat la càmera de fotos de costat per obrir un diari digital dedicat als ‘slot cars’ (els tradicionals cotxes d’Scalextric)

A Slotcar-Today.com hi ha informació sobre nous models, opinió, entrevistes, calendari d’esdeveniments i informació sobre les principals empreses dedicades a aquest sector a mig camí entre el motor, la joguina i el col·leccionisme. A l’hora de parlar d’emprenedoria ens ve al cap la imatge d’una persona jove, Albert Boet demostra que aquest és un terreny en què l’edat no és un problema.

Com neix Slotcar-Today?

Jo era director d’una publicació de paper relacionada amb la joguina, el hobby i els cotxes de slot (d’Scalextric) que a causa de la crisi va tancar. Em vaig trobar al carrer amb una edat i un bagatge suficient com per pensar que amb més de 50 anys m’havia de reinventar.

L’experiència és un grau, diuen.
Tenia els coneixements sobre el sector i vaig preguntar-me per què no engegar un diari digital sobre el tema. Vaig deixar-me assessorar per l’Ajuntament de Sant Cugat i més tard vaig fer el pla d’empresa amb la Cambra de Comerç de Terrassa. Les administracions van actuar amb veritable agilitat.

Vostè era autònom i estava a l’atur. D’on va sortir el finançament?
Del banc que menys m’esperava. Vaig anar a veure diferents entitats i em vaig endur unes patacades importants. Fins i tot, un banc molt important em va dir que no concedien crèdits ICO a empreses tecnològiques. [Riu] Fins que Bankia, el que menys em pensava, em va donar un crèdit amb unes condicions draconianes.

Altres suports?
Slotcar-Today neix també gràcies al suport familiar. Tot va començar amb 12.000 euros i ara el diari ja porta 4 mesos en marxa.

De què parla el seu diari?

Jo volia donar informació sobre productes i empreses del sector, notícies esportives, R+D... Em vaig marcar una premissa: Slotcar-Today no havia de ser un blog o un fòrum, havia de ser un mitjà de comunicació que calia actualitzar, com a mínim, una vegada al dia i generar continguts nous.

Com la majoria de mitjans, deu viure dels anuncis. Qui posa publicitat?

Al principi eren alguns coneguts però, poc a poc, els grans fabricants han anat apostant per la publicitat a Slotcar-Today. No guanyo diners, però de moment cobreixo despeses.

Està satisfet?
Tot plegat ha tingut molt bona acollida tenint en compte que la iniciativa només té 4 mesos de vida. Tots els continguts estan en castellà i en anglès i això em permet tenir lectors de tot el món. Tinc lectors del Vietnam! El 45%, però, són lectors espanyols, dels quals el 80% són gent de la rodalia de Barcelona. La resta estan repartits entre els Estats Units i Anglaterra, i després Alemanya, França...

Internacionalització en plena crisi!

Els cotxes de slot són una afició i en una crisi són de les primeres coses que se suprimeix. Tot i això, el servei que jo ofereixo és gratuït i es rep a l’ordinador, al mòbil, a la tauleta... Les xarxes socials també m’han ajudat molt a guanyar visites.

Què ha estat el més difícil d’engegar una empresa?

Les hores dedicades. El primer mes treballava fins a 17 hores cada dia. Tot el dia estava pendent del que passava fins que he vist les dinàmiques dels lectors i he començat a entendre quan s’ha d’actualitzar i com.

 
Comentaris

Destaquem