Bona tarda alcaldessa Ingla

'Apuntar-se a la moda de ciutat verda no es pot fer a base de prohibició'

Sembla que actualment els cotxes de benzina d’abans del 2000 i els dièsel d’abans del 2006 som els culpables de la contaminació de la ZBE que es va encetar fa un temps a Barcelona. Lamentablement, sóc un veí de Sant Cugat, visc a la ZBE i tinc un cotxe “contaminant” dels comentats i no puc permetrem el luxe de canviar-me’l per caprici. És un cotxe que va molt bé i l’utilitzo per treballar fora de la ciutat, passa cada any la corresponent ITV amb la normativa de gasos, va al mecànic a fer-li el manteniment quan li pertoca i, no ho oblidi, paga un impost de circulació d’acord amb l’Ordenança Municipal que regula l’Ajuntament de Sant Cugat.

Més info: Resposta al senyor Alfons Simó

 

Apuntar-se a la moda de ciutat verda -encara que Sant Cugat ja és verda des de fa molts anys, amb Collserola als seus peus i amb un munt d’hectàrees verdes- no es pot fer a base de prohibició. 

En primer lloc, com a ciutadà de Sant Cugat que pago l’impost de circulació a Sant Cugat, tinc el dret a circular les hores que vulgui per la meva ciutat i poder aparcar en el meu pàrquing, situat a la ZBE. 

En segon lloc, si a partir del mes de maig limiteu la circulació del meu vehicle només a dies laborables -abans de les 7h i després de les 20h- i caps de setmana, llavors hauríeu de prorratejar l’impost de circulació per aquesta franja de permís, incloent per cert, els deu dies “especials” a 2 EUR cada permís per circular fora de l’horari permès.

En tercer lloc, em semblaria més adient que cobreu un “peatge” com fan a Londres per exemple, per evitar que entrin cotxes de fora de la ciutat. Però que ens el cobreu a nosaltres, veïns de Sant Cugat, i a més, ens limiteu la mobilitat interior, ho trobo de mala fe i de molt mal gust .

Com a veí seu, prego que li doneu una volta a la regulació de l’impost de circulació per aquest tipus de vehicles.

 
Comentaris

Destaquem