Benvolguda senyora Veciana,
En relació amb la seva carta, vull recordar els fets que es van produir en el darrer ple ordinari de l’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix, el 19 de febrer passat.
El govern de l’EMD (Valldoreix Plural, ERC, CUP, PSC) va acordar amb el Partit Popular una modificació del pressupost prorrogat. Entre les condicions plantejades pel PP per donar-hi suport hi figurava la supressió de la reserva econòmica destinada a cobrir despeses vinculades a la celebració institucional de la Diada nacional de Catalunya. Aquesta condició, juntament amb d’altres, va ser acceptada en el marc de l’acord assolit.
I jo el matí del 20 de març vaig publicar a les meves xarxes aquest text: “Atès que a Valldoreix enguany no hi haurà Diada o serà més deslluïda per decisió del tripartit d’esquerres amb el suport del PP, convido a tots els veïns de Valldoreix a commemorar-la a Sant Cugat”. Per tant, no vaig faltar a la veritat en absolut. I és molt fàcil de comprovar.
Les institucions públiques hem de ser garants de la convivència i del respecte a la pluralitat d’opinions. Alhora, també tenim la responsabilitat de reconèixer i protegir aquells elements que formen part del nostre patrimoni col·lectiu. En aquest sentit, la commemoració institucional de la Diada mereix un tractament coherent amb la seva importància.
Certament, i a proposta del portaveu de Junts per Valldoreix a l’esmentat ple, es va assumir el compromís de sotmetre a aprovació, en el pròxim ple ordinari del mes de març, una nova modificació pressupostària que permeti reincorporar aquesta partida. Confio que aquest compromís es pugui materialitzar i que Valldoreix pugui celebrar la Diada, com ha fet tradicionalment, amb normalitat institucional.
Voldria recordar que soc l’alcalde de tots els valldoreixencs. I per aquest motiu, passi el que passi a Valldoreix, convidaré tota la ciutadania —també als valldoreixencs— a participar en els actes de commemoració que l’Ajuntament de Sant Cugat organitzarà el pròxim 11 de setembre a la plaça de la Vila. Tothom hi és i serà benvingut. Com sempre, seran actes oberts, perquè l’essencial és poder compartir, des de diferents espais, una mateixa voluntat de memòria, convivència i identitat col·lectiva.
Atentament,
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok