Semàfor ambre intermitent per bicis

'Són menys perilloses bicicletes travessant amb cura en vermell que diversos cotxes d’un sol ocupant parats'

Tot i que m’agrada la bici per fer excursions i viatjar, la ciutat encara la camino. La raó és senzilla: les ciutats que hem heretat adaptades al cotxe deixen a la bicicleta només l’espai de calçada entre cotxes i amb un aire ben contaminant, o, anar pujant i baixant de la bici en funció de l’amplada de la vorera de vianants (poc pràctic). Així que sempre aplaudeixo iniciatives per fer espai i visibilitzar aquest transport tan accessible i adient en moments d’emergència climàtica, encara que tinguin errors i millores per fer. El que no entenc són els ciutadans que alliçonen a bicicletes i les comparen directament amb el cotxe: una bici et transporta com ho fa el cotxe, sí, però ni la font d’energia és la mateixa (l’esmorzar que has pres), ni els nivells de CO₂ i contaminants emesos (la mateixa respiració), ni el confort per qui condueix (ben lluny del d’un cotxe habilitat). Sí que és cert que hi ha alguns casos de ciclistes que no respecten vianants, un ciclista que creua un pas de zebra en pujada, havent assegurat que no hi ha vianants passant, i baixant velocitat és del tot respectuós, encara que hi hagi un semàfor en vermell. Igual de respectuós i responsable com un vianant que travessa un carrer mirant banda i banda i assegura que no hi ha perill. I si cal, establim semàfor ambre intermitent per bicis. Són menys perilloses bicicletes travessant amb cura en vermell que diversos cotxes d’un sol ocupant parats. Evidentment, redistribuir l’espai públic serà incòmode pel cotxe, igual que redistribuir la riquesa és incòmode pels rics.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem