10.000 noms contra el genocidi

'La massacre que perpetua el govern i l'exèrcit d'Israel a Gaza ha pres noves dimensions: la fam com a arma de guerra ja deriva en centenars de persones mortes per inanició'

Deixem enrere un estiu farcit de molt males notícies. Comprensiblement, el focus mediàtic l'hem posat en els incendis, que han assotat una bona part del nord-oest peninsular, però que també han afectat el territori català. Tanmateix, hi ha altres tragèdies que ens continuen colpint, malgrat la llunyania i el seu enquistament amb el pas del temps.

Durant les darreres setmanes, la massacre que perpetua el govern i l'exèrcit d'Israel a Gaza ha pres noves dimensions: la fam com a arma de guerra ja deriva en centenars de persones mortes per inanició. I davant de tot plegat, assistim impotents a la inacció per part de les institucions polítiques i els Estats, incapaços d'aturar aquests crims genocides i portar els seus responsables davant la justícia.

En clau santcugatenca, més enllà d'una declaració de l'Ajuntament de mínims per garantir el màxim consens possible –però certament poc contundent en relació amb el que molts voldríem-, la força de la protesta l'ha protagonitzada la societat civil. Ciutadania, Afas i entitats han protagonitzat manifestacions, murals i altres reivindicacions per alçar la veu contra una situació totalment alarmant.

La propera acció, impulsada des del col·lectiu Sant Cugat amb Palestina, serà la de llegir durant diverses hores seguides els noms dels 10.000 infants menors de 10 anys assassinats per Israel. Cada acció, cada reivindicació, és un gra de sorra més per no normalitzar un genocidi que veiem cada dia per televisió, també aquest estiu.

Quan els estats s'encallen en la diplomàcia tèbia i estèril, és la ciutadania qui esdevé la veu incansable dels qui ja no poden parlar.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem