El 8M i la lluita contra el 'purplewashing'

'El repte és no limitar-se a una qüestió pamfletària i portar la lluita feminista a tots els sectors amb un compromís constant de promoció de la igualtat de gènere'

A principis d'aquest mes de març, m'arriba una broma per un grup de whatsapp. Una notícia fictícia que es mofa de la capitalització que moltes empreses apliquen Vinga, idees! Com podem dir que la nostra mantega és feminista? Pregunta un directiu de màrqueting a dos dies del 8M. No ens ve de nou que empreses i marques s'aprofitin de la popularitat del 8M; amb un enfocament consumista de la jornada, on la importància es posa en la compra de productes o la participació d'esdeveniments comercials en lloc de promoure la reflexió i l'activisme envers les reivindicacions de la jornada, i per posicionar-se com a defensores de la igualtat de gènere sense prendre mesures per promoure-la en els seus espais.

Aquestes actituds, junt amb la manca d'accions concretes i falta de compromís a llarg termini, són fertilitzants per la diversitat de perspectives sobre el 8M que pot ser vist sovint com una rentada de cara (purplewashing) del patriarcat. S'acostava el 8M i una altra notícia m'arribava al mateix grup de whatsapp. Una enquesta recent del CEO posa al descobert que el 59% dels homes joves d'aquest país són els més bel·ligerants amb el feminisme, creient que aquest «ha anat massa lluny». Uau!

Fent evident que el 8M és crucial per posar de manifest les fortes desigualtats existents i abordar els creixents discursos misògins que circulen per les xarxes. El 8M ofereix una oportunitat per fer d'altaveu i posar al centre aquest dia a escala mundial. El repte és no limitar-se a una qüestió pamfletària i portar la lluita feminista a tots els sectors amb un compromís constant de promoció de la igualtat de gènere i la lluita contra la discriminació i la violència.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem