Alerta! Evita emmalaltir si vius a la Floresta

'Exigim una atenció sanitària de qualitat i una cobertura professional suficient, com a mínim, igual que abans de la pandèmia'

L'atenció sanitària al barri s'ha anat reduint amb el tancament de consultoris, sobretot després de la pandèmia. Tot i la pressió ciutadana es van reobrir amb menys cobertura. Últimament, hem viscut tancaments estivals i horaris insuficients, com si el barri quedés buit durant les vacances. A l'hora d'assignar recursos cal tenir en compte els trets geogràfics i demogràfics, cosa que no es fa a la Floresta.

Els horaris al web són dimarts, dimecres i divendres de 8 a 14; i dilluns i dijous de 15 a 20, sense indicar si és atenció mèdica o infermeria. En realitat la mèdica és només dimarts al matí i dijous a la tarda i infermeria la resta de dies, fet que genera una espera superior a la que diu la regidora de Salut, ja que s'estan donant cites per més de tres setmanes.

Fa poc s'ha conegut el conveni entre l'Ajuntament i el Servei Català de la Salut sobre l'assistència sanitària a la Floresta i les Planes. L'acord no hauria de significar una desvinculació de la responsabilitat municipal sinó un compromís per garantir l'atenció amb suficients professionals i horaris diferenciant l'atenció mèdica i infermeria.

Al barri persisteixen problemes desatesos malgrat les constants reclamacions. L'alcalde pren nota, però no aporta respostes efectives. A les vulnerabilitats pròpies de l'edat, dependència o solitud, s'afegeix la dificultat de viure a la Floresta, una situació lamentable. El barri forma part de Sant Cugat, on també paguem impostos, encara que no es reflecteix en el tracte rebut.

Exigim una atenció sanitària de qualitat i una cobertura professional suficient, com a mínim, igual que abans de la pandèmia.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem