L'Anella Verda

Article d'opinió de Sagredo parlant sobre la nova Anella Verda implementada al municipi

El dilluns d'aquesta setmana vam entrar a la fase 1. Aquesta fase ens permet retrobar-nos amb amics i familiars, entrar a la "nova normalitat" però també és el moment decisiu per molts negocis (sobretot petits) que no podran sobreviure a aquest naufragi. Tenint en compte aquest context em va sorprendre veure com a la Rambla Ribatallada estaven habilitant un dels carrils de cotxes per a passejants.

Per les circumstàncies, podríem pensar que es tracta d'una mesura temporal per assegurar la distància de seguretat entre vianants, encara que les voreres de tots dos costats són ben amples (amb carril bici inclòs). Tanmateix, la pintura del terra era un indici que és una cosa bastant definitiva. Doncs bé, l'Ajuntament ha pres la decisió de crear una anella verda a la ciutat. No es tracta només d'una mesura de protecció davant de la COVID-19. És una qüestió complexa, des del punt de vista ecològic, s'han de buscar alternatives a la contaminació i crear una ciutat lliure de CO₂; en conseqüència el petit comerç es veu amenaçat, creuen que si els clients no poden venir en cotxe, no vindran.

Crec que aquestes mesures no han estat encertades per dos motius: primer, per crear un model de ciutat sense cotxes es podrien promoure alternatives com potenciar la bicicleta i promocionar el transport públic. Segon, el moment escollit ha afegit preocupació als botiguers del centre de la ciutat que han estat dos mesos amb els calaixos buits.

A efectes immediats aquesta anella verda sembla que portarà maldecaps als propietaris de comerços i un augment de la cua de cotxes que, com bé sabem els veïns, es feia cada dia a l'hora d'entrar a l'escola. Treure espai als cotxes serà una solució eficaç per reduir el seu ús?

 
 
Comentaris

Destaquem