L'any de l'optimisme 'marquetinià'

'Són temps d'optimisme i alegria irrefrenable per al màrqueting digital perquè el control i el millor retorn de les inversions, el trobem aquí'

Segons un estudi de la principal associació de màrqueting de l'estat espanyol (MKT), el 52% dels directius de màrqueting diuen que van tancar el 2020 amb millors resultats del que esperaven, i és que la realitat dels últims mesos ha trasbalsat totes les planificacions i sovint, els més ràpids o els que han sabut adaptar-se millor, han estat els que han notat menys els estralls de la crisi generada per la pandèmia.

Personalment crec que, patint o gaudint la crisi, tots estem obligats a fer canvis en la planificació estratègica de les accions a curt i mitjà termini. Ha quedat clar que molts dels plans a llarg termini han quedat obsolets i que per sortir-nos-en de la crisi caldrà seguir endavant, pas a pas, marcant-nos indicadors realistes i consensuant decisions amb els resultats.

Són temps d'optimisme i alegria irrefrenable per al màrqueting digital perquè el control i el millor retorn de les inversions, el trobem aquí. Els mitjans online cada vegada acaparen una major proporció del pastís publicitari enfront dels suports tradicionals, en un escenari en el qual un 48% de les empreses ja inverteixen més del 40% en publicitat digital.

La irrupció de la pandèmia i el confinament general decretat fa uns mesos es van traduir en una digitalització forçosa que ha beneficiat notablement el sector del màrqueting digital, especialment les àrees com el comerç online, que ha vist com la meitat de les companyies ja venen més del 5% dels seus productes de forma online, el que suposa un creixement del comerç electrònic de 10 punts i en només un semestre.

Caldrà seguir atents a l'evolució dels diferents sectors per poder detectar oportunitats de negoci, generar sinergies i potenciar així l'economia de la nostra societat. Mirem el futur amb optimisme i siguem curiosos, així ens serà més fàcil adaptar-nos a aquesta nova realitat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem