Barcelona, l'Hospitalet i Sant Cugat

'La participació de membres del govern i l'oposició actuals a Sant Cugat en aquest ens supramunicipal ha d'esdevenir una oportunitat per fer possible l'arribada de l'AMBici'

Amb catorze estacions i dues-centes bicicletes mecàniques, l'any 2007, els carrers de Barcelona van veure néixer un nou servei de transport públic poc habitual, aleshores: el bicing. La seva implementació i creixement va anar per fases i l'any 2008, ja tenia en servei 400 estacions i 6.000 bicicletes. El major salt de qualitat que ha experimentat aquesta opció sostenible i saludable de transport públic ha estat la incorporació de les bicicletes elèctriques que ja superen a les mecàniques des del passat mes d'octubre i són la primera opció pel 70% dels seus usuaris. Amb aquest canvi, segons dades de l'empresa municipal BSM, el bicing han passat de 100.000 a 147.000 usuaris únics amb 60.000 viatges diaris.

L'octubre de 2022, la premsa escrita, radiofònica i televisiva recollia la notícia del naixement d'un nou bicing d'àmbit metropolità. L'Hospitalet de Llobregat, juntament amb altres municipis com Badalona, Cornellà, Santa Coloma, el Prat, Esplugues i fins a 10 ajuntaments més es van sumar a aquesta iniciativa que incorporava 2.600 bicicletes elèctriques d'última generació amb 236 estacions.

I Sant Cugat? Malauradament, la nostra ciutat va perdre el tren d'aquest nou impuls a la mobilitat elèctrica, pública i sostenible. Tanmateix, la participació de membres del govern i l'oposició actuals a Sant Cugat en aquest ens supramunicipal ha d'esdevenir una oportunitat per fer possible l'arribada de l'AMBici a Sant Cugat amb punts de recollida que coincideixin amb les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i els centres dels barris.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem