Un nou curs ha començat. L'equip de mestres ha preparat les aules i les programacions dels primers dies per rebre els infants que, després de tres mesos de vacances, reprenen les classes amb les ganes per retrobar-se amb els amics i amigues de classe. Les administratives tanquen matrícules d'última hora, les conserges acaben de fer les últimes claus, i el personal de neteja treu brillantor a les aules per fer-les més amables. Tot sembla que comença amb normalitat i, com sempre, amb ganes de fer la feina des de la màxima il·lusió i responsabilitat.
Aquest curs, però, existeix la incertesa de com es desenvoluparà tot plegat. Iniciem el primer dia d'escola amb una convocatòria de vaga que, tot i no ser la cosa més desitjable, reflecteix la situació educativa per la qual travessa el país. Una situació que ha quedat estancada al llarg d'un estiu en què es podria haver desencallat part del problema que ara, a punt d'engegar el curs, ens trobem a la porta de l'escola.
Moltes mestres, desencantades per reprendre noves mobilitzacions, comenten entre passadissos qui farà vaga. Són les mateixes docents que aquesta mateixa setmana han tornat a demostrar la seva alegria i il·lusió per una feina que requereix la màxima responsabilitat i treball en equip. Les mateixes que han muntat les aules i s'hi han quedat més hores de les que marca el seu horari, malgrat la calor extrema. I són les que, un any més i conegudes les dificultats del context, rebran el seu alumnat –sigui el dia 8 o el dia 9- amb els braços ben oberts i dient-los: "Benvinguts! Passeu, passeu". Per a totes elles: bon inici de curs!
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok