Hi ha diferents procediments per a introduir la biblioteca a l'escola. Una lectura compartida, dins de l'horari de llengua, d'un mateix llibre, triat pel mestre al començament de curs, on cada alumne llegeix un trosset i els altres el segueixen en silenci. En acabar-ho, si és possible, es convida l'autor que ens parli del seu llibre.
Una estona setmanal de lectura silenciosa, en una biblioteca ben guarnida, decorada, on cada alumne llegeix el llibre que ha triat. Quan el lector l'acaba, es fa a la classe una presentació als seus companys de l'obra. S'intenta crear estones agradables de conversa sobre l'obra exposada. Finalment, es fotocopia la portada del llibre i es fa una exposició a la classe de totes les obres llegides.
És un temps en què la lectura de la mainada es fa molt difícil. Els mòbils dificulten enormement l'atenció dels infants i les escoles i els mestres haurien de crear ambients favorables per a la lectura. També des de casa ho hauríem de tenir present. Els nens i les nenes llegeixen més si veuen que els pares també ho fan.
No sols tenir present el tipus de lectura que agraden nens i les nenes. És important les noves novetats que van sortint. I atenció, entre els contes clàssics de quan els grans eren petits, perquè, entre ells, n'hi ha que contenen un marcat masclisme amagat. Els pares són els protagonistes i les mares queden en un segon terme. És tot un repte que hauríem de tenir present.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok