Llegeixo amb atenció l'entrevista del TOT a un dels nostres consellers que resideixen a Sant Cugat, ja que el considero a l'alçada del càrrec que ocupa. No obstant això, em paro perplex en el punt on declara que vol fer un carril bici pels Túnels de Vallvidrera... De debò? Amb continuïtat a les rondes? No somiem truites per favor!
Els mortals que passem pels túnels diàriament per anar a treballar, realitzem el tram de Sant Cugat a Barcelona en uns 25-30 minuts en hora punta... No em puc imaginar els túnels, que clarament estan infradimensionats, amb un carril menys per deixar passar a una desena de bicicletes al matí. A banda de la distància entre les dues ciutats, que ja fa pensar-s'ho per fer el trajecte en bici, la toxicitat de la qual patirien els bons ciclistes, els propulsaria a l'altre món en un parell de dies.
Les possibilitats que es podrien plantejar, serien fer un túnel nou, o adaptar el de serveis perquè passessin les bicis. La primera requeriria una inversió prohibitiva, i la segona desorbitada, a banda de problemes operatius clars. I imagino que la forma de pagar-ho és senzilla; un "impost metropolità" addicional... O una concessió per 200 anys més perquè ho financi la concessionària i ho rendibilitzi per "mogollón" com passa ara.
Si algú vol fer Sant Cugat-Barcelona en bici, que vagi per la muntanya pels camins existents. I si de cas, que es millorin els camins o es facin carrils adaptats per la bici. No volem més infraestructures amb inversions sense sentit com l'AVE que no porta a cap passatger, o aeroports sense avions. Volem solucions al món real, com seria la descongestió de l'AP-7 a l'altura de Sant Cugat, entre altres...
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.