Black Friday, sí o no

'Moltes emprenedores fem un esforç gran per a poder competir en aquesta data tan marcada del calendari des de fa uns anys'

És clar que com a emprenedores o empresàries un dels objectius és facturar i donar-li l'oportunitat al nostre negoci perquè creixi. Però, realment el Black Friday és una bona decisió? És una tendència heretada d'un país molt diferent del nostre. Costums i hàbits que no són tan adherents a la nostra cultura. Però aquí estem, amb la decisió de fer o no el Black Friday. Si sortim al carrer i passegem pels comerços de la nostra ciutat podem veure de tot. Hi ha llocs amb molts descomptes ja a la vista. Uns altres anuncien l'esperat dia "D" amb les oportunitats promeses.

No hi ha un consens en això de les ofertes. Falta un mes per a Nadal i podem veure ja descomptes de fins al 30% o 50%. Hi ha una mica de desconcert, dóna la sensació que cadascun fa el que pot. Lluny queden els dies de rebaixes marcats en el calendari, 7 de gener i 1 d'agost. El Black Friday funciona quan hi ha un volum gran de vendes. Però els nostres comerciants que paguen lloguer de locals, producte, personal, subministraments (l'electricitat al preu que està), etc. és impossible que el Black Friday li porti beneficis. Facturaran alguna cosa més, però quina rendibilitat els quedarà?

Moltes emprenedores fem un esforç gran per a poder competir en aquesta data tan marcada del calendari des de fa uns anys. És com si es tractés d'una carrera per a arrencar a facturar. Animar als nostres clients al fet que amb els superdescomptes ens comprin. Des de la Xarxa de Dones Emprenedores de Sant Cugat pensem que està bé reflexionar sobre el Black Friday i analitzar què ens pot aportar veritablement. Els clients no volen ofertes, volen que els puguem resoldre les seves necessitats.

 
 
Comentaris

Destaquem