Bus aturat i motor engegat

"Desconec quina és la normativa a Sant Cugat, però estaria bé que l'Ajuntament s'hi pronunciés de manera clara", diu Alexandre

Hi ha ciutats de Catalunya on estar-se estacionat dins el vehicle amb el motor engegat està rotundament prohibit i comporta una sanció econòmica, atès que el fet de no circular no evita que el tub de fuita continuï emetent fum, és a dir, que continuï emetent gasos de combustió que contaminen el medi ambient. Desconec quina és la normativa a Sant Cugat, però estaria bé que l'Ajuntament s'hi pronunciés de manera clara.

 

Ho dic perquè aquest és el cas, concretament, de les línies d'autobús de Sant Cugat L2, L7, L9 i L10, que tenen el seu origen a la rambla del Celler. Els autobusos d'aquestes línies, malgrat estar-se estacionats uns minuts en aquest punt, no aturen mai el motor, de manera que mantenen tota l'estona la contaminació acústica i la contaminació atmosfèrica sense que hi hagi res que ho justifiqui.

En el cas de vehicles privats, aquest comportament es pot veure en molts conductors que van a recollir els seus fills a l'escola i que, mentre esperen, no aturen el motor per tal de mantenir la calefacció o la refrigeració. A la rotonda de l'escola Europa, per exemple, això és una constant cada dia entre les quatre i les cinc de la tarda. Però encara és més greu quan es tracta de transport urbà que, per raons òbvies, ha de ser escrupolosament respectuós amb les ordenances.

Diguem-ho clar: estar-se estacionat amb el motor engegat per la mateixa comoditat no és només un comportament egoista i incívic, és també un acte d'absurda ruqueria, ja que el contaminador n'esdevé víctima igualment, com la resta de persones. Actua com si visqués dins d'una bombolla protectora, però el cert és que acaba respirant l'aire que ell mateix contamina.

 
Comentaris (4)
Ana Fa 13 hores
Los autobuses se ve que no contaminan,los vehículos de más de veinte años que pasan sus respectivas ITV como aptos,esos si contaminan. Y pagando los 2€ tampoco contaminan,es una incoherencia y afán recaudatorio, como el nuevo impuesto metropolitano. Es una vergüenza
Víctor Alexandre Fa 15 hores
La nota segons la qual "para paradas cortas compensa mantener el motor encendido", resulta inadmissible: 1. Perquè l'estacionament dels autobusos no és cap parada curta, dura una colla de minuts; 2. Perquè l'estacionament d'autobusos, ara duna línia, ara l'altra, és diari i constant al llarg del dia; i 3. Perquè no hi ha res, res en absolut, que "compensi" la contaminació d'un veïnat en benefici de cap motor. La salut de les persones és més important que una màquina.
Andreu Sierro Fa 1 día
Com comentava en el post fe facebook he trobat una possible explicacio: " Los autobuses se mantienen con el motor andando porque sus sistemas de freno (y también la apertura de puertas entre otras cosas) van por presión neumática. Presión que es suministrada por una bomba accionada por el motor, y que debe mantenerse en unos márgenes. Normalmente puede costar unos cinco minutos alcanzar dicha presión, más en autobuses antiguos. Por eso para paradas cortas compensa mantener el motor encen
Maria Jimenez Fa 1 día
El autobús de Valldoreix para cada día sobre las 14:30 hasta....15:00 (más o menos)en la plaza de Rafael Castanyer y se está con el motor en marcha contaminando y además usa los jardines que hay como WC. Es una acción muy poco cívica no les parece ?