Bus aturat i motor engegat

"Desconec quina és la normativa a Sant Cugat, però estaria bé que l'Ajuntament s'hi pronunciés de manera clara", diu Alexandre

Hi ha ciutats de Catalunya on estar-se estacionat dins el vehicle amb el motor engegat està rotundament prohibit i comporta una sanció econòmica, atès que el fet de no circular no evita que el tub de fuita continuï emetent fum, és a dir, que continuï emetent gasos de combustió que contaminen el medi ambient. Desconec quina és la normativa a Sant Cugat, però estaria bé que l'Ajuntament s'hi pronunciés de manera clara.

Ho dic perquè aquest és el cas, concretament, de les línies d'autobús de Sant Cugat L2, L7, L9 i L10, que tenen el seu origen a la rambla del Celler. Els autobusos d'aquestes línies, malgrat estar-se estacionats uns minuts en aquest punt, no aturen mai el motor, de manera que mantenen tota l'estona la contaminació acústica i la contaminació atmosfèrica sense que hi hagi res que ho justifiqui.

En el cas de vehicles privats, aquest comportament es pot veure en molts conductors que van a recollir els seus fills a l'escola i que, mentre esperen, no aturen el motor per tal de mantenir la calefacció o la refrigeració. A la rotonda de l'escola Europa, per exemple, això és una constant cada dia entre les quatre i les cinc de la tarda. Però encara és més greu quan es tracta de transport urbà que, per raons òbvies, ha de ser escrupolosament respectuós amb les ordenances.

Diguem-ho clar: estar-se estacionat amb el motor engegat per la mateixa comoditat no és només un comportament egoista i incívic, és també un acte d'absurda ruqueria, ja que el contaminador n'esdevé víctima igualment, com la resta de persones. Actua com si visqués dins d'una bombolla protectora, però el cert és que acaba respirant l'aire que ell mateix contamina.

 
Comentaris

Destaquem