Carsharing, en el punt de mira

" El carsharing és una gran notícia per a la ciutat, no és discutible, però recordant sempre la veritable jerarquia urbana", diu Sáez

Fa uns dies s'anunciava que un grup de locals està treballant per a portar un carsharing elèctric a Sant Cugat. En una ciutat on existeix una malaltissa predilecció pel cotxe i els carrers del qual s'hagin saturat per l'egocentrisme dels qui podrien recórrer a altres mitjans per a moure's, aquesta és una mesura necessària i apressant, però no és "la solució". El carsharing redueix les emissions globals que es produeixen per la fabricació dels cotxes i, correctament utilitzat i amb èxit, aconsegueix reduir les emissions locals i descongestionar les calçades.

No obstant això, l'arribada d'aquesta alternativa no pot fer-nos oblidar les autèntiques prioritats. Tenir un cotxe privat en una ciutat mai degué permetre's, hauria de ser fins i tot una anomalia veure un pels carrers i un contrasentit que l'urbanisme s'hagués prostrat davant el lobby de l'automòbil amb tanta facilitat. Necessitem reduir el transport privat a les ciutats, però també els automòbils, perquè priven a les urbs de gran part de la seva habitabilitat, als carrers de la seva comoditat, i als transports més democràtics de la seva eficiència. Per això, el carsharing a Sant Cugat hauria de ser només una alternativa esporàdica i per a arribar a zones de difícil accés amb transport públic o amb bicicleta, però mai hauria de veure's com "el còmode substitutori" de cap de totes dues modalitats.

El carsharing és una gran notícia per a la ciutat, no és discutible, però recordant sempre la veritable jerarquia urbana: s'ha de reduir l'espai a l'automòbil en els municipis, prioritzar, abans de res, el desplaçament a peu i amb bicicleta, i millorar el transport públic.

 
Comentaris

Destaquem