La carta de la setmana
L’Ajuntament no dóna resposta a les queixes
El passat 5 de gener, amb motiu de la cavalcada reial, la grua municipal se’m va endur injustament el meu cotxe al dipòsit municipal, fet que ja vaig denunciar en el número 1.348 del TOT Sant Cugat. Des d’aleshores he fet el següent: 1. Presentar una reclamació a l’Ajuntament denunciant els fets amb data de registre d’entrada 16 de gener del 2013. No he rebut cap resposta al meu escrit. 2. Enviar una carta a la bústia del ciutadà a través del web, també sense resposta. 3. Enviar un escrit a l’alcaldessa a través de la seva bústia personal que hi ha al web de l’Ajuntament. De la Sra. Conesa sí que he obtingut resposta, però ja se sap, els polítics parlen molt però no diuen res. 4. Pagar una multa de 80 euros que sumats als 111,80 de la grua ja fan un total de 191,80 euros. 5. Denunciar els fets al Síndic de Greuges. Gràcies a Déu sembla que no tot està perdut... en 48 hores rebia una trucada demanant-me tota la documentació que tinc al respecte. A veure com acaba tot plegat. La veritat és que esperava una altra cosa: creia que l’Ajuntament respondria la meva reclamació que vaig entrar pel registre. Em va sobtar veure que el tinent d’alcalde de Governació, Seguretat, Mobilitat i Tecnologia de l’Ajuntament, el Sr. Jordi Puigneró utilitzava el TOT Sant Cugat per respondre una carta dels lectors publicada en un número posterior al meu. Creia que a mi també em respondria, però es veu que no llegeix sempre aquesta revista (li recomano que ho faci, doncs sempre és molt interessant). També disculpo la Sra. Conesa, prou feina té a solucionar els problemes interns de partit, com per haver de dedicar temps a les reclamacions dels ciutadans. Total per les eleccions encara queden 2 anys... encara hi ha marge de temps per guanyar vots.
Carles Bosom
Ribatallada
Em desplaço habitualment per Sant Cugat a peu o amb bicicleta i utilitzo el cotxe només un cop per setmana, tot travessant Sant Cugat des del c. dels Safareigs fins a la ctra. de Cerdanyola i sempre que passo pel tram de la rambla de Ribatallada tinc la sensació que necessito extremar l’atenció al màxim. Potser és pel fet que en aquest tram hi ha 6 passos de vianants, 3 d’ells protegits per semàfors i 3 amb senyalització pintada a la calçada. Hi ha un sol sentit de circulació i el més freqüent és haver de parar quan estan els semàfors d’encreuament amb c. de Sant Jordi i c. de Vinyolas en vermell. Un cop canvien a verd, sorprèn, malgrat conèixer-ho, el fet de trobar als pocs metres dos passos de vianants sense protecció de semàfor, el primer travessant dos carrils i tres el segon. Reglamentàriament tot està clar: s’ha de cedir el pas als vianants que vagin a creuar o creuin, però les rutines gravades en el cervell del conductor semblen dir que després d’engegar en verd es tindrà un tros de calçada de certa longitud lliure d’obstacles. A això se suma el fet de ser una via d’elevada densitat de circulació i que actua de repartidor del trànsit que quan arriba a la carretera de l’Arrabassada es diversifica en tres direccions, amb els consegüents canvis de carril. Tot això em fa recordar el que vaig llegir en una revista especialitzada en mobilitat, en el sentit que s’hauria d’evitar projectar i implantar nous passos de vianants sense protecció semafòrica en vies urbanes amb més d’un carril en cada sentit. Crec que, tot esperant que a la rbla. de Ribatallada s’implanti el doble sentit de circulació, tal com sembla que recull el nou Pla de mobilitat, podrien provisionalment concentrar els 6 passos de vianants en només els 3 que ja estan protegits amb semàfors.
Així, tant conductors com vianants guanyaríem en tranquil·litat i pacificació de trànsit.
Juan Penelo
Recaptació del sopar contra el càncer
La recaptació final del sopar organitzat per la junta local de l’AECC-Catalunya Contra el Càncer celebrat el 16 de març passat va ser de 14.000 € i no de 10.000 € com vam publicar a la notícia del TOT Sant Cugat del 28 de març passat.
Redacció TOT Sant Cugat
Tens un nas curiós?
El dissabte 20 d’abril el CEIP Joan Maragall ens convida a ficar el nas al pati de l’escola amb motiu de la 4a edició del Mercat de Segona Mà. Hi podrem trobar sobretot llibres, música, roba de nens, d’adults, potser bicicletes, petits electrodomèstics, petits mobles… a molt bons preus! Acompanyat d’un ambient festiu amb contes infantils, racó llaminer i animació musical. D’11 a 14 h. No us ho perdeu!
Helena Centeno
Laberint carrer Alps i voltants
Després de mesos i mesos d’obres al carrer Alps i voltants, hem vist que al final per arribar a casa s’ha de passar per un laberint de carrers i les persones que vénen a casa es tornen “boges” per arribar.
Actualment, el carrer Alps és meitat de pujada i meitat de baixada. Quin sentit té aquesta organització del sentit del trànsit?
No és més lògic que sigui de pujada o de baixada? Tots hem de passar pel carrer Everest (un carrer petit) per anar al carrer Alps, ja podran girar el camions d’escombraries, per exemple?
Cada vegada es veuen més cotxes i camions en sentit contrari de circulació. Fins que no passi una desgràcia no rectificarem?
Espero que es pugui rectificar, només és canviar una part del sentit, si el carrer Ordal és de pujada, carrer paral·lel a Alps, no seria més lògic que el carrer Alps fos de baixada?
Espero que algú pugui contestar a això i ens pugui donar una explicació raonable.
Moltes gràcies.
I. M. Lluïsa Gil
Greuge a Sant Cugat de Renfe i FGC
Una nova discriminació, pel que fa a les tarifes de Renfe amb els pensionistes i els usuaris en general de les rodalies de la línia R7 (Rubí, Sant Cugat, etc.) ara R8.
Si valides amb targeta integrada T10 són 2 zones, el cost del viatge inclou el viatge amb metro i/o bus a BCN, hem d’afegir 2 canvis de tren Universitat i Fabra i Puig (pèrdua de temps). Si compres el bitllet amb targeta pensionista, al cost es de 3 zones i hem d’afegir el cost del metro i/o bus. Poblacions com Castelldefels, el número de zones quan adquireixes el bitllet és de 1 zona (uns 20 km).
El mateix passa amb els ferrocarrils de la Generalitat, tant pel que fa als pensionistes com per a les persones en general (2 zones). Sobre aquet tema encara estem esperant resposta de les gestions del Sr. Enric Ticó, referent als FGC i comentada el 7/6/2012. El Partit dels Pensionistes fa una denúncia sobre aquet greuge amb el nostre col·lectiu i amb el de totes les persones de Sant Cugat.
Agustí Soberano i Canet
Envia'ns la teva carta!
bustia@totsantcugat.cat
Les cartes no poden sobrepassar les 15 línies amb cos de lletra 12.
El 'TOT' Sant Cugat es reserva el dret a reduir i a editar les cartes que ho requereixin.
La Marxa Infantil del CMSC informa Us recomanem consultar la classificació de la Marxa Infantil i Juvenil als webs del CMSC i dels mitjans de comunicació de Sant Cugat, i al Diari de Sant Cugat, que sortirà publicada amb els premis el dia 26 d’abril. Cada any queden molts premis que no podem donar ja que no es presenten a recollir-los. El dia dels premis previst serà el dissabte 11 de maig, a les 11 h del matí, davant del CMSC. Organització de la Marxa Infantil i Juvenil de Regularitat del CMSC |
L’Ajuntament no dóna resposta a les queixes
El passat 5 de gener, amb motiu de la cavalcada reial, la grua municipal se’m va endur injustament el meu cotxe al dipòsit municipal, fet que ja vaig denunciar en el número 1.348 del TOT Sant Cugat. Des d’aleshores he fet el següent: 1. Presentar una reclamació a l’Ajuntament denunciant els fets amb data de registre d’entrada 16 de gener del 2013. No he rebut cap resposta al meu escrit. 2. Enviar una carta a la bústia del ciutadà a través del web, també sense resposta. 3. Enviar un escrit a l’alcaldessa a través de la seva bústia personal que hi ha al web de l’Ajuntament. De la Sra. Conesa sí que he obtingut resposta, però ja se sap, els polítics parlen molt però no diuen res. 4. Pagar una multa de 80 euros que sumats als 111,80 de la grua ja fan un total de 191,80 euros. 5. Denunciar els fets al Síndic de Greuges. Gràcies a Déu sembla que no tot està perdut... en 48 hores rebia una trucada demanant-me tota la documentació que tinc al respecte. A veure com acaba tot plegat. La veritat és que esperava una altra cosa: creia que l’Ajuntament respondria la meva reclamació que vaig entrar pel registre. Em va sobtar veure que el tinent d’alcalde de Governació, Seguretat, Mobilitat i Tecnologia de l’Ajuntament, el Sr. Jordi Puigneró utilitzava el TOT Sant Cugat per respondre una carta dels lectors publicada en un número posterior al meu. Creia que a mi també em respondria, però es veu que no llegeix sempre aquesta revista (li recomano que ho faci, doncs sempre és molt interessant). També disculpo la Sra. Conesa, prou feina té a solucionar els problemes interns de partit, com per haver de dedicar temps a les reclamacions dels ciutadans. Total per les eleccions encara queden 2 anys... encara hi ha marge de temps per guanyar vots.
Carles Bosom
Ribatallada
Em desplaço habitualment per Sant Cugat a peu o amb bicicleta i utilitzo el cotxe només un cop per setmana, tot travessant Sant Cugat des del c. dels Safareigs fins a la ctra. de Cerdanyola i sempre que passo pel tram de la rambla de Ribatallada tinc la sensació que necessito extremar l’atenció al màxim. Potser és pel fet que en aquest tram hi ha 6 passos de vianants, 3 d’ells protegits per semàfors i 3 amb senyalització pintada a la calçada. Hi ha un sol sentit de circulació i el més freqüent és haver de parar quan estan els semàfors d’encreuament amb c. de Sant Jordi i c. de Vinyolas en vermell. Un cop canvien a verd, sorprèn, malgrat conèixer-ho, el fet de trobar als pocs metres dos passos de vianants sense protecció de semàfor, el primer travessant dos carrils i tres el segon. Reglamentàriament tot està clar: s’ha de cedir el pas als vianants que vagin a creuar o creuin, però les rutines gravades en el cervell del conductor semblen dir que després d’engegar en verd es tindrà un tros de calçada de certa longitud lliure d’obstacles. A això se suma el fet de ser una via d’elevada densitat de circulació i que actua de repartidor del trànsit que quan arriba a la carretera de l’Arrabassada es diversifica en tres direccions, amb els consegüents canvis de carril. Tot això em fa recordar el que vaig llegir en una revista especialitzada en mobilitat, en el sentit que s’hauria d’evitar projectar i implantar nous passos de vianants sense protecció semafòrica en vies urbanes amb més d’un carril en cada sentit. Crec que, tot esperant que a la rbla. de Ribatallada s’implanti el doble sentit de circulació, tal com sembla que recull el nou Pla de mobilitat, podrien provisionalment concentrar els 6 passos de vianants en només els 3 que ja estan protegits amb semàfors.
Així, tant conductors com vianants guanyaríem en tranquil·litat i pacificació de trànsit.
Juan Penelo
Recaptació del sopar contra el càncer
La recaptació final del sopar organitzat per la junta local de l’AECC-Catalunya Contra el Càncer celebrat el 16 de març passat va ser de 14.000 € i no de 10.000 € com vam publicar a la notícia del TOT Sant Cugat del 28 de març passat.
Redacció TOT Sant Cugat
Tens un nas curiós?
El dissabte 20 d’abril el CEIP Joan Maragall ens convida a ficar el nas al pati de l’escola amb motiu de la 4a edició del Mercat de Segona Mà. Hi podrem trobar sobretot llibres, música, roba de nens, d’adults, potser bicicletes, petits electrodomèstics, petits mobles… a molt bons preus! Acompanyat d’un ambient festiu amb contes infantils, racó llaminer i animació musical. D’11 a 14 h. No us ho perdeu!
Helena Centeno
Laberint carrer Alps i voltants
Després de mesos i mesos d’obres al carrer Alps i voltants, hem vist que al final per arribar a casa s’ha de passar per un laberint de carrers i les persones que vénen a casa es tornen “boges” per arribar.
Actualment, el carrer Alps és meitat de pujada i meitat de baixada. Quin sentit té aquesta organització del sentit del trànsit?
No és més lògic que sigui de pujada o de baixada? Tots hem de passar pel carrer Everest (un carrer petit) per anar al carrer Alps, ja podran girar el camions d’escombraries, per exemple?
Cada vegada es veuen més cotxes i camions en sentit contrari de circulació. Fins que no passi una desgràcia no rectificarem?
Espero que es pugui rectificar, només és canviar una part del sentit, si el carrer Ordal és de pujada, carrer paral·lel a Alps, no seria més lògic que el carrer Alps fos de baixada?
Espero que algú pugui contestar a això i ens pugui donar una explicació raonable.
Moltes gràcies.
I. M. Lluïsa Gil
Greuge a Sant Cugat de Renfe i FGC
Una nova discriminació, pel que fa a les tarifes de Renfe amb els pensionistes i els usuaris en general de les rodalies de la línia R7 (Rubí, Sant Cugat, etc.) ara R8.
Si valides amb targeta integrada T10 són 2 zones, el cost del viatge inclou el viatge amb metro i/o bus a BCN, hem d’afegir 2 canvis de tren Universitat i Fabra i Puig (pèrdua de temps). Si compres el bitllet amb targeta pensionista, al cost es de 3 zones i hem d’afegir el cost del metro i/o bus. Poblacions com Castelldefels, el número de zones quan adquireixes el bitllet és de 1 zona (uns 20 km).
El mateix passa amb els ferrocarrils de la Generalitat, tant pel que fa als pensionistes com per a les persones en general (2 zones). Sobre aquet tema encara estem esperant resposta de les gestions del Sr. Enric Ticó, referent als FGC i comentada el 7/6/2012. El Partit dels Pensionistes fa una denúncia sobre aquet greuge amb el nostre col·lectiu i amb el de totes les persones de Sant Cugat.
Agustí Soberano i Canet
Envia'ns la teva carta!
bustia@totsantcugat.cat
Les cartes no poden sobrepassar les 15 línies amb cos de lletra 12.
El 'TOT' Sant Cugat es reserva el dret a reduir i a editar les cartes que ho requereixin.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok