Ja fa un parell de setmanes que el comerç de Sant Cugat ha iniciat la seva campanya nadalenca. Són unes dates molt esperades per aquest sector, que darrerament, a causa de la crisi, confia molt en aquests dies. Certament, tot i el mal moment que moltes famílies travessen, aquestes festes encara tenen un punt d’especial, per dir-ho d’alguna manera, representen una treva al drama social que molts conciutadans i moltes conciutadanes estan vivint.
Els pobles i ciutats dels Països Catalans, començant per Sant Cugat, engalanen els seus carrers i les seves places, transformant-los en espais festius que conviden la ciutadania a sortir al carrer a passejar i, a ser possible, a comprar. A tothom li agrada veure els centres de les ciutats plens de gent amunt i avall. És clar, però, que per tal que la gent surti i participi en aquest ambient nadalenc, cal un compromís de totes les administracions, començant pels ajuntaments, per apostar pel model de comerç català, garantia de cohesió social i d'humanització de les grans ciutats.
Aquest és un sector que pateix especialment els estralls de la crisi. Són establiments petits o mitjans, que difícilment podran competir amb grans centres comercials que tenen unes polítiques de venda molt més agressives, amb personal suficient per obrir més hores i més dies, cosa que els pot arribar a fer més competitius.
Enguany, la campanya nadalenca dels comerços santcugatencs s’ha iniciat gairebé alhora que s’ha conegut el projecte de construcció d’un macrocomplex comercial a Cerdanyola, als terrenys situats entre el Sincrotró Alba i la Universitat Autònoma, que suposaria un allunyament del model comercial de proximitat que tants beneficis ens ha reportat com a societat. Des d’ERC, volem expressar el nostre rebuig i oposició a la construcció d’aquest projecte faraònic, que no només perjudicaria molt el comerç local, sinó que també ho faria al sector de l’hostaleria i la restauració de Sant Cugat, ja que també es preveu la construcció de restaurants i hotels.
Així mateix, volem mostrar el nostre suport a les associacions de comerciants locals, que són els garants d’aquest sector i ens unim a la demanda d’exigir als representants polítics, sobretot els que tenen responsabilitats de govern, que s’oposin de manera clara i ferma a un projecte que no només no aporta beneficis a Sant Cugat sinó que, per contra, suposa una destrucció del model comercial propi. Estem a favor de polítiques que suposin creació de llocs de treball mitjançant la vitalització del comerç local, no a través de macroprojectes que convertirien Sant Cugat en un municipi deshumanitzat, sense vida i sense gent als carrers fent precisament allò que tant ens agrada, fent ciutat.
Els pobles i ciutats dels Països Catalans, començant per Sant Cugat, engalanen els seus carrers i les seves places, transformant-los en espais festius que conviden la ciutadania a sortir al carrer a passejar i, a ser possible, a comprar. A tothom li agrada veure els centres de les ciutats plens de gent amunt i avall. És clar, però, que per tal que la gent surti i participi en aquest ambient nadalenc, cal un compromís de totes les administracions, començant pels ajuntaments, per apostar pel model de comerç català, garantia de cohesió social i d'humanització de les grans ciutats.
Aquest és un sector que pateix especialment els estralls de la crisi. Són establiments petits o mitjans, que difícilment podran competir amb grans centres comercials que tenen unes polítiques de venda molt més agressives, amb personal suficient per obrir més hores i més dies, cosa que els pot arribar a fer més competitius.
Enguany, la campanya nadalenca dels comerços santcugatencs s’ha iniciat gairebé alhora que s’ha conegut el projecte de construcció d’un macrocomplex comercial a Cerdanyola, als terrenys situats entre el Sincrotró Alba i la Universitat Autònoma, que suposaria un allunyament del model comercial de proximitat que tants beneficis ens ha reportat com a societat. Des d’ERC, volem expressar el nostre rebuig i oposició a la construcció d’aquest projecte faraònic, que no només perjudicaria molt el comerç local, sinó que també ho faria al sector de l’hostaleria i la restauració de Sant Cugat, ja que també es preveu la construcció de restaurants i hotels.
Així mateix, volem mostrar el nostre suport a les associacions de comerciants locals, que són els garants d’aquest sector i ens unim a la demanda d’exigir als representants polítics, sobretot els que tenen responsabilitats de govern, que s’oposin de manera clara i ferma a un projecte que no només no aporta beneficis a Sant Cugat sinó que, per contra, suposa una destrucció del model comercial propi. Estem a favor de polítiques que suposin creació de llocs de treball mitjançant la vitalització del comerç local, no a través de macroprojectes que convertirien Sant Cugat en un municipi deshumanitzat, sense vida i sense gent als carrers fent precisament allò que tant ens agrada, fent ciutat.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok