Comerç electrònic

'És evident que el comerç de proximitat ha de digitalitzar-se per cobrir les necessitats que demanda el nou comprador omnicanal, que cada cop serà més majoritari'

Segons dades de la Generalitat, l’any 2020 es van produir 79 milions de compres online a Catalunya, enfront 53 milions el 2018. El 84% de les compres s’entreguen a domicili, un 10% més que fa dos anys. La recollida en botigues o taquilles (click&collect) representa només el 12,9%, un percentatge molt inferior al d’altres països de la UE, com per exemple França.

 

Dels 66 milions de lliuraments a domicili l’any (és a dir, quasi 5 cada segon), un 7% requereixen una segona visita perquè no ens trobem a casa (4,6 milions de repeticions), i un 3,8% de les compres es retornen (2,5 milions de devolucions). Això vol dir que aquests 66 milions de lliuraments a domicili generen 7,2 milions de desplaçaments “inútils”, bé perquè no poden entregar el producte, o perquè recullen un producte ja entregat prèviament. És el que es coneix com a “logística absurda”, que representa l'11% del total de lliuraments online.

És evident que el comerç de proximitat ha de digitalitzar-se per cobrir les necessitats que demanda el nou comprador omnicanal, que cada cop serà més majoritari. Però, quan una persona ja ha decidit fer una compra online, hi ha alguna oportunitat per al comerç físic amb relació a aquesta compra? La resposta és sí: impulsar punts de recollida de les compres online en els eixos comercials de Sant Cugat. Per un costat permetria convertir els lliuraments logístics a domicili en visites als entorns comercials i induir, per tant, potencials compres impulsives aprofitant la recollida de la compra feta online, i per altre costat ajudaria a reduir la “logística absurda” i les externalitats sobre la mobilitat associada al lliurament a domicili

 
Comentaris

Destaquem