El comerç en la nova normalitat

Article d'opinió de Gaspa parlant sobre la reactivació econòmica del comerç local

Ja ha començat la reobertura progressiva del teixit comercial. Tot i el gran nombre de preguntes que no sabem respondre encara sobre com es comportarà el nou comprador, si sabem dues certeses de la "nova normalitat": haurem de conviure amb la COVID-19 fins que hi hagi una vacuna disponible, i a ningú li ha agradat veure Sant Cugat amb gran part del comerç tancat. 

Ara és l'hora de reactivar el consum, de valorar el rol del comerç. Cal demanar a l'Administració ajut en les campanyes de comunicació, i celebrar les mesures ja adoptades en favor del teixit productiu local (ampliació de terrasses de forma excepcional, mesures fiscals, etc.). Però també és el moment de fer els deures per part del comerç. 

Hi ha tres reptes molt importants que caldrà afrontar: 1) EXPERIÈNCIA DE COMPRA SEGURA: saber transmetre un entorn de compra segur, sense sobreactuar, però on el client se senti còmode i confiat, 2) DIGITALITZACIÓ: Enfortir tots els canals de comunicació amb el client (xarxes socials, venda telefònica, online,...), que molts comerços han hagut de posar en marxa durant el confinament. Cal relacionar-s'hi no només quan està a la botiga, sinó transmetre també aquesta proximitat en la resta de canals de comunicació, 3) DIFERENCIACIÓ i COMUNICACIÓ: És el moment de valorar i comunicar tots els avantatges del comerç físic de la ciutat. 

No podem caure en el parany de demanar que la gent hi compri per evitar que hagin de tancar. Cal explicar el valor afegit que té el comerç de Sant Cugat, cal explicar que tenen el millor producte i el millor servei al costat de casa. I el comerç ha de demostrar-ho.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem