Les compres de Nadal

"El comerç de Catalunya ha preparat i anticipat correctament les compres i els estocs de producte per fer front a la campanya nadalenca"

El comerç espera la campanya de Nadal amb gran optimisme i molt bones expectatives. I especialment el comerç físic de proximitat, ja que diferents estudis situen que més del 70% dels consumidors diuen que prefereixen fer les compres nadalenques de forma física (uns 8 p.p. més que al 2020). A més a més, observem el nivell d’estalvi a les llars més alt de tota la sèrie històrica, i totes les previsions apunten a que hi ha ganes de gaudir i gastar durant les festes nadalenques, sempre que es mantingui la confiança del consumidor enfront les expectatives de futur, que és un dels principals factors inductors del consum.

No es pot obviar, però, un context mediàtic en el que contínuament rebem missatges que alerten de la potencial escassetat de productes com a conseqüència, particularment, de la congestió en el transport marítim associat a les importacions. És real el risc? La resposta és no, almenys en la majoria dels casos. El comerç de Catalunya ha preparat i anticipat correctament les compres i els estocs de producte per fer front a la campanya nadalenca, i per tant, està garantit en termes generals l’assortiment de joguines, productes de moda, complements,  etc. Ara bé, és cert que la tensió en la cadena de subministrament fa preveure que, un cop esgotats els estocs disponibles a dia d’avui, serà difícil la seva reposició immediata.

Enguany, per tant, com a consumidors és important tenir present dos aspectes: primer, planificar i anticipar en la mesura del possible les compres; i segon, ser flexibles i adaptatius en el que es vol comprar (potser no cal concretar una joguina específicament, sinó una categoria de joguines).

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem