Les compres nadalenques

"Què puc fer jo per el comerç de la meva ciutat?"

Arrenca la campanya de Nadal, que comença amb el Black Friday i s’allarga fins a Reis i les rebaixes posteriors. Per al comerç, la campanya de Nadal representa més del 30% dels ingressos anuals, i aquest any és essencial un bon comportament de les vendes per la supervivència de molts empresaris,  per culpa de les importants pèrdues que arrastra el sector.

Com es comportarà el consumidor? En un recent estudi publicat per la OCU es conclou que el 70% dels consumidors no compraran res en el Black Friday. Dels que si compraran, la despesa mitjana serà de 172€, i la meitat compraran online.

Ens trobem també en un escenari de polarització del consumidor. Per un costat moltes persones que, lamentablement i com a conseqüència de la crisi econòmica i social que estem vivint, han perdut poder adquisitiu i han d’ajustar la seva despesa, i en particular en les compres nadalenques. Per altra, un augment significatiu de l’estalvi familiar. La Cambra de Comerç presentava un informe recentment en el que la tassa d’estalvi ha crescut del 7% al 17% aquest any. Això vol dir que, tot i que hi ha consumidors que no han perdut poder adquisitiu, frenen el seu consum per la por, incertesa i la desconfiança en el futur.

Així doncs, les úniques certeses que tenim són que serà una campanya polaritzada, més digital que l’any passat, i amb fortes ofertes i promocions.

En aquest punt, cal recordar que el comerç de proximitat de Sant Cugat ha estat innovant permanentment, per oferir el millor producte, servei i qualitat, i també per a facilitar canals de compra a distància. Parafrasejant a J.F. Kennedy, aquest Nadal convé preguntar-nos també: Què puc fer jo per el comerç de la meva ciutat?

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem