Digitalització i humanisme comercial

Article d'opinió de Gaspa parlant de la necessitat de creació d'un comerç a Sant Cugat que combini adequadament tecnologia i proximitat, digitalització i persones

Jesús Carballo deia recentment en aquestes pàgines: "La digitalització ha de ser el principal objectiu del comerç". Ell és Gerent de l'Associació Sant Cugat Comerç, de les persones que més en sap del comerç de casa nostra. Totalment d'acord amb ell.

 

Més info: La memòria volàtil

Molts estudis mostren que la preferència per comprar en el comerç de proximitat ha crescut després de l'estat d'alarma. A tall d'exemple, un estudi de Mastercard publicat la setmana passada mostrava com el 79% de la població està gastant més diners en el comerç del seu barri de forma conscient per ajudar a reactivar l'economia local, un 46% diu que hi ha descobert comerços que no coneixia, i un 73% assegura que hi seguirà comprant.

Que la gent compri en el comerç de barri per ajudar a reactivar l'economia local és una bona notícia. Però té un recorregut limitat en el temps. La gent es guia a l'hora de decidir la compra per on té un millor servei, qualitat i tracte. El comerç de Sant Cugat té un gran producte i un exquisit tracte. La digitalització (venda online, venda telefònica, etc.) és la peça fonamental que li falta per oferir un servei de proximitat quan estem fora de la botiga, quan estem a casa.

En un moment de profunds canvis estructurals en la nostra societat, Sant Cugat té l'escala i la dimensió adequada per liderar un projecte d'humanisme comercial, un projecte que combini adequadament tecnologia i proximitat, digitalització i persones. Un model inspirat en el "capitalisme conscient" que propugna Raj Sisodia, un projecte liderat des del territori, i que generi valor amb i per al territori en diferents àmbits: economia, llocs de treball, clients, societat, cohesió social, medi ambient, espai urbà, etc.

 
Comentaris

Destaquem