Sembla que aquest any la castanyera vindrà amb una mica més de fred, o almenys és el que pronostiquen els homes i les dones del temps. Espero poder caminar pel centre de Sant Cugat amb una paperina de castanyes calentes que m'escalfin les mans.
Quins canvis que vivim mentre desfilen els anys per la nostra vida! Si els expliquem als nens o també als adolescents que el dia de Tots Sants les parades de castanyeres venien les castanyes envoltades d'un núvol de fum, que feia que la nostra roba, abric, gorro i guants es quedessin amarats de la flaire dolça de les castanyes torrades que sortien de les brases de foc que escalfaven la cassola foradada plena d'aquests fruits d'hivern, que des de petits sempre havíem vist, no ho entendrien.
No saben que els carrers eren gelats quan sorties de casa aquest dia i havies d'anar ben abrigat. Res de camisetes de màniga curta. Res de portar una jaqueta penjada al braç per si de cas bufava airet, segur que el vent n'era protagonista i rabent et cordaves l'abric amb tots els botons; no te'n descuidaves cap.
La tradició ha fet arribar fins als nostres dies l'esperada data per fer el dinar en família a on en totes les taules els panellets en seran protagonistes. Quines safates farcides de muntanyetes de dolços de diverses formes i colors que es mengen! Quin sabors tan originals que porten amb nosaltres d'ençà que tinc memòria!
He vist diversos àpats, amb avis i pares, plens a besar de vida, de rialles i abraçades, el dia de Tots Sants.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok