Directe del camp

"Quan hom s’acosta cap a les zones on es crien aquests animals, no troba cap mena d’espai verd i obert amb animals pasturant"

Entre anuncis de refrescos i de destins de vacances, n’apareix un d’una coneguda indústria càrnia; proclama: es garanteix que els productes són molt frescos, tant que arriben a la botiga i a casa “Directament del camp”.

Tanmateix, quan hom s’acosta cap a les zones on es crien aquests animals, no troba cap mena d’espai verd i obert amb animals pasturant, sinó grans naus cobertes, una al costat de l’altra, pràcticament sense finestres, infinites. Com deu ser viure a l’interior d’una d’elles?

Quan ens diuen que els seus productes venen directament des del camp, a quina mena de camp es refereixen?

És lícit que es faci publicitat induint a una idea que esdevé irreal?

Si la publicitat enganyosa és aquella que pot portar a error als destinataris, ho és aquella que diu que la carn que es ven prové del camp (entenent un camp verd i lliure, és clar) i no d’una granja?

És vàlid aquest eslògan final?

Les indústries dedicades a l’explotació animal amaguen la realitat que hi ha al darrere, i sovint utilitzen elements publicitaris que no tenen res a veure amb el que realment impliquen. I és que per molt que ho vulguem, no existeix una cara bonica en la producció d’aliments d’origen animal.

Els consumidors en tenim l’última paraula, i encara que ens facin creure el contrari, tenim la capacitat i el poder de rebutjar aquesta mena de pràctiques, ja sigui denunciant-les com evitant el consum d’aquests de productes.

Siguem consumidors crítics, siguem consumidors intel·ligents i ètics.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem