Disseny de moda: grans marques o dissenyadors independents?

La necessitat de vestir-nos amb una segona pell per protegir-nos de lʼexterior ha estat resolta responent a voluntats i funcionalitats ben diferents al llarg de lʼhistòria.

Ara, però, sembla que activitat empresarial del sector és la que defineix més clarament quina és l'estètica que vestirem cada temporada.

Veiem a les grans marques centrades en la creació de col·leccions per a amplis grups de persones, globalitzant els gustos estètics i aconseguint que les mateixes peces agradin al màxim nombre de persones possibles. Busquen el gust universal, la producció i la distribució global.

La seva comunicació utilitza campanyes de màrqueting dotades de grans recursos econòmics, desfilades espectaculars i glamuroses, conferint a les col·leccions presentades una aura dʼobjectes de desig amb els quals ens sentirem especials, diferents, glamuroses... I, ho aconsegueixen, ens hi podem sentir.

Per altra banda resulta evident que aquest puntdevista, vist des del punt de vista econòmic, porta com a conseqüència un volum de negoci realment elevat i uns beneficis interessants.

Però a molts indrets, sobretot a casa nostra, hi ha altres models de disseny, producció i distribució de la moda.

Conceptes com moda sostenible, moda ètica, botigues col·laboratives, tallers sostenibles, moda local, slow fashion... són el fonament dʼuna altra manera d'entendre la moda.

Enfront del gust universal i de la producció i distribució global, hi ha un gran nombre de dissenyadors independents que treballen i defensen el gust particular de cadascú, dʼells com a dissenyadors i de les persones que compraran les seves col·leccions.

Les seves produccions són locals i infinitament més petites que les de les grans marques.

La distribució vol ser la més ampla possible però respon a les àrees d'influència natural de les seves creacions.

Lʼactivitat econòmica que es genera nodreix el nostre teixit empresarial, proveïdors, tallers, persones responsables de la confecció, distribució i comercialització, tots a casa nostra.

Nosaltres, els consumidors, tenim a les nostres mans les col·leccions que sorgeixen d'aquestes dues maneres dʼentendre la moda. Seria una llàstima que les espectaculars campanyes de màrqueting de les grans marques no ens deixessin veure la varietat i riquesa de propostes que ens ofereixen els dissenyadors de moda independents de casa nostra.

Però a molts indrets, sobretot a casa nostra, hi ha altres models de disseny, producció i distribució de la moda.

Conceptes com moda sostenible, moda ètica, botigues col·laboratives, tallers sostenibles, moda local, slow fashion... són el fonament dʼuna altra manera dʼentendre la moda.

Enfront del gust universal i de la producció i distribució global, hi ha un gran nombre de dissenyadors independents que treballen i defensen el gust particular de cadascú, dʼells com a dissenyadors i de les persones que compraran les seves col·leccions.

Les seves produccions són locals i infinitament més petites que les de les grans marques.

La distribució vol ser el més àmplia possible però respòn a les àrees d'influència natural de les seves creacions.

Lʼactivitat econòmica que es genera nodreix el nostre teixit empresarial, proveïdors, tallers, persones responsables de la confecció, distribució i comercialització, tots a casa nostra.

Nosaltres, els consumidors, tenim a les nostres mans les col·leccions que sorgeixen dʼaquestes dues maneres dʼentendre la moda. Seria una llàstima que les espectaculars campanyes de màrqueting de les grans marques no ens deixessin veure la varietat i riquesa de propostes que ens ofereixen els dissenyadors de moda independents de casa nostra.

 
Comentaris

Destaquem